Igaunijas valdība otrdien nolēma piešķirt Igaunijas valstij piederošajam pasažieru vilcienu operatoram "Elron" divus miljonus eiro pasažieru dzelzceļa līnijas Tartu-Rīga uzsākšanai, kas nozīmē, ka vilcieni šajā maršrutā varētu sākt kursēt nākamā gada pavasarī, informē Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija ERR.
"Rīgas līnijai ir būtiska nozīme reģionālās pieejamības uzlabošanā gan Tartu, gan visā Igaunijai," sacīja reģionālo lietu un zemkopības ministre Pireta Hartmane (SDE). "Tartu-Rīgas dzelzceļa līnija uzlabos dzīves kvalitāti Dienvidigaunijā, jo palielinās reģiona kā dzīves un uzņēmējdarbības vietas pievilcību."
Viņa piebilda, ka, uzsākot dzelzceļa savienojumu ar Rīgu, Dienvidigaunija būs pieejama arī ārpus Igaunijas robežām.
Gan Latvijā, gan Igaunijā iepirkumi par jaunu elektrovilcienu iegādi tika izsludināti 2009. gadā. Igaunijā tie sāka pārvadāt pasažierus jau 2013. gadā, bet Latvijā tas notika 15 gadus pēc pirmā konkursa izsludināšanas, turklāt ar lielām problēmām. Elektrovilcienu darbināšanā tik lielas problēmas, kādas Latvijā, Igaunijā netika novērotas. Kaimiņvalsts pasažieru pārvadātājs "Elron" stāsta, kā ar jauno vilcienu ieviešanu veicās Igaunijā. Par to plašāk Problēmas bija, bet ātri tika atrisinātas. Kā ar jaunu vilcienu ieviešanu veicās Igaunijā
"Elron" pavisam nesen pauda cerību, ka vilcieni starp Igaunijas otro pilsētu un Latvijas galvaspilsētu sāks kursēt 2025.gada pavasarī.
Tiek prognozēts, ka vienam vilcienam dienā, kas atiet uz Rīgu vakarā un atgriežas Tartu no rīta, valsts subsīdijas būs nepieciešamas aptuveni 1 miljona eiro apmērā gadā.
Iepriekš kā iespējamais termiņš vilcienu satiksmes sākšanai tika minēts šā gada oktobris, taču to aizkavējis Igaunijas vilcienu sertificēšanas process ekspluatācijai uz Latvijas dzelzceļiem, kas izrādījās sarežģītāks nekā gaidīts.