Neraugoties uz drošības dienestu iebildēm, valdība varētu piekrist konsultāciju uzņēmums "Prudentia" atrastajam nacionālās aviosabiedrības "airBaltic" investoram Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam, ceturtdien vēsta žurnāls "Ir", atsaucoties uz savā rīcībā esošu informāciju.

Jāatgādina, ka pēc tam, kad "Prudentia" nāca klajā ar vēsti, ka investors ir atrasts, bet 50 miljonu eiro ieguldījumu "airBaltic" saņems tad, ja valsts piekritīs palielināt arī savu ieguldījumu lidsabiedrībā par 80 miljoniem eiro, Ministru kabinets lēma par līguma laušanu ar konsultantiem.

Tomēr piekrišana šim investoram tagad tiek pieļauta, jo esot cerības panākt pieņemamākus vienošanās nosacījumus, neesot citu reālu investoru, bet uzņēmumam vajag naudu aviācijas flotes atjaunošanai - tuvojas termiņš maksājumiem par 13 jaunajām "Bombardier" lidmašīnām.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) gan uzstāj, ka neesot savu viedokli mainījis un joprojām uzticas dažādu institūciju atzinumiem, kas gan ir klasificēti: "Bet, cik no juristiem noprotams, juridisku šķēršļu [saistībā ar] atbilstību aviācijas likumam šim investoram nav."

Interesi ieguldīt "airBaltic" 52 miljonus eiro izrādījis Ralfs Dīters Montāgs-Girmess. Iepriekš viņš darbojies Krievijas finanšu sektorā -medijos minēts kā konsultants Krievijas "Inkombank", piederējušas kapitāldaļas bankā "Hlinov", bijis iesaistīts darījumos ar ES un ASV melnajos sarakstos iekļauto miljardieri Viktoru Vekselbergu. Savukārt pēdējā laikā kā amatpersona darbojies "South American Aircraft Leasing" un tirgojis Krievijā ražotas lidmašīnas.

Girmesa piedāvājums neesot vienkārši 52 miljonu investīcija apmaiņā pret 20% airBaltic kapitāldaļu. Papildus viņš vēlētos veto tiesības uz liela mēroga darījumiem, to skaitā lidmašīnu pirkšanu un pārdošanu, kā arī ietekmi uz valdes un padomes sastāvu. Turklāt piedāvājums stingri sasaistīts ar nosacījumu, ka "airBaltic" jāiegādājas piecas "Sukhoi Superjet" lidmašīnas.

Kā noskaidrojis "Ir", Latvijas amatpersonas gan cer, ka sarunās ar investoru vēl var panākt izmaiņas - mērķis esot, lai Girmess ienāk kā vienkāršs uzņēmuma mazākuma akcionārs, nevis ar virkni privilēģiju. Savukārt ar "Sukhoi" lidmašīnu iegādi visi esot samierinājušies.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!