Foto: DELFI
Skrīveri ir vieta, kas joprojām var lepoties ar konfekšu "Skrīveru gotiņa" ražošanu, kas netika pazaudēta. Vienlaikus SIA "Skrīveru saldumi", saglabājot "gotiņas" ražošanu, ir attīstījuši arī jaunus produktus.

2017. gadā uzņēmums veica zīmola maiņu, pielāgojot to eksportam. Līdz tam notika darbs ar trim zīmoliem – ""Skrīveru gotiņa", "Aspasia" un "Skrīveru saldumi", kuru vietā tika izveidots pilnīgi jauns zīmols "Skrīveru", kas simbolizē gan uzņēmuma vērtības, gan tā atrašanās vietu. Uzņēmuma moto ir "Apvienot veselīgo ar saldo".

Uzņēmuma apgrozījums pērn sasniedza 3,2 miljonus eiro, kas ir 29% pieaugums salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Tā eksporta apjoms pieaudzis līdz 321,9 tūkstošiem eiro, liecina "Lursoft" dati. Uzņēmumā vērtē, ka šogad apgrozījumu varētu pat divkāršot.

Galvenie eksporta tirgi ir ASV, Krievija, Lietuva, Igaunija, Lielbritānija u.c. "Skatāmies uz Skandināvijas tirgu, labprāt tur vēlētos būt," neslēpj "Skrīveru saldumu" līdzīpašnieks un valdes loceklis Oskars Brediks, piebilstot, ka ļoti labi tirdzniecība iet Krievijā, kur uzņēmuma sadarbības partneris ir "Stockmann". Savukārt Latvijā tirdzniecība pamatā notiek lielākajā veikalu ķēdēs – "Rimi", "Maxima", "Madara 89" un četros firmas veikalos. Šobrīd uzņēmumā strādā pie e-veikala attīstības, jo tas ir strauji augošs virziens.

Katru gadu uzņēmumā tiek ieviesti jauni produkti. Tā kā lielākā daļa saldumu ir roku darbs, uzņēmumā plāno roku darbu iepakošanā nomainīt ar ražošanas līniju. "Ir atrastas iekārtas, kas var iepakot, piemēram, "gotiņu" mīksto masu, jo līdz šim tas nebija izdevies," teic Brediks. Ražošanas līnijas lielākoties nespēj iesaiņot īpaši mīkstas konfektes. Uzņēmumam ir divas ražotnes Skrīveros un Lizumā, un interesanti atzīmēt, ka katrā no tām ir atšķirīga tehnika, kā iepako "gotiņas".

Uzņēmums varētu palielināt "gotiņu" noietu, tomēr kavējošais faktors ir tieši roku darbs iepakošanā, kur ir problēmas ar darbaspēka piesaisti. ""Gotiņām" ir tirgus, jāspēj tikai palielināt jaudu," pārliecināts ir Brediks. Tāpat nākamgad tiek plānots ieguldīt 300 tūkstošus eiro produktu ražošanas līnijas attīstībā.

"Skrīveru saldumi" regulāri piedalās starptautiskās izstādēs. Brediks vērtē, ka klientus var atrast tikai izstādēs, tur var nodibināt kontaktus. "Pirmo reizi tevi vispār neņem galvā, tikai ar trešo sāk sarunāties," atceras Brediks.

"Skrīveru saldumi" ir viens no finālistiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras "Eksporta un inovāciju balva 2019" konkursā, kategorijā "Eksportspējīgākais komersants" lielo/ vidējo komercsabiedrību grupā, kā arī konkursam pieteicis marcipāna konfektes kategorijā "Importa aizstājējprodukts".

Marcipāns ir viens no populārākajiem saldumiem Eiropā un Skandināvijā, arī Latvijā pēdējos gados marcipāna cienītāju skaits pieaug. Uzņēmumā teic, ka Latvijā reti sastopams īsts marcipāns, tā sastāvā jābūt 38% mandelēm, nedrīkst būt pievienotas esences, aromāti vai citi mandeļu aizstājēji. Vācijā, kur aizsākušās marcipāna tradīcijas, iedala divus produktu veidus – "Marzipan" produkts, kas satur īstas mandeles, un "Parzipan" produkts, kuram pievienota esence, aromāts vai citas sastāvdaļas kas aizstāj mandeļu riekstus.

"Mūsu marcipāns ir augstākās kvalitātes no Vācijas, kas Vācijā ir kategorijā Nr. 1 "Marzipan". Mēs mandeļu masu pārklājam ar īstu beļģu šokolādi," stāsta "Skrīveru saldumu" līdzīpašniece un valdes locekle Sintija Bredika.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!