Foto: Shutterstock

Informācijas tehnoloģiju uzņēmums SIA "Datakom" sadarbībā ar "LSG Sky Chefs", kas nodrošina ēdināšanas un produktu tirdzniecības pakalpojumus aviokompānijām visā pasaulē, uzsācis mobilo kases aparātu "Tika-Taka PAY" eksportu uz Serbiju. Šobrīd iekārtas jau tiek aktīvi izmantotas "Air Serbia" avioreisos.

Avio nozare ir kļuvusi par vienu no uzņēmuma radītā produkta virzīšanas eksporta prioritātēm. Līdz šim "Tiki-Taka PAY" bija pieejams "airBaltic" reisos no Rīgas un Tallinas, taču šogad īstenojusies ilgi lolotā iecere piedāvāt mobilo kases aparātu ārpus Baltijas.

"Pērn vienojāmies ar "LSG Sky Chefs" par jaunu biznesa sadarbības modeli, kura pamatā bija piedāvājums piegādāt mūsu mobilās kases iekārtas visās aviokompānijās, kurās viņi nodrošina ēdināšanu un tirdzniecību. Šīs iekārtas un sistēmas izmantošana ļauj ne tikai ātri un vienkārši apkalpot klientus gaisā, bet arī nodrošina pārdošanas uzskaiti, kas palīdz veikt detalizētu ieņēmumu analīzi par tirdzniecību katra lidojuma laikā. Skaidrs, ka avio industrijā viss notiek lēnām un uzreiz lielu pieprasījumu panākt ir grūti, taču pirmais solis – iekļūšana Serbijā – ir paveikts sekmīgi. Tam sekoja arī kopīga dalība vairākās starptautiskās izstādēs, kā rezultātā šobrīd par mūsu inovāciju jau interesējas aviokompānijas no Ukrainas, Somijas, Norvēģijas, Spānijas, Bulgārijas un Nīderlandes," sadarbību ar "LSG Sky Chefs" ieskicē Edijs Tanons, SIA "Datakom" Inovāciju direktors.

Visplašāk viedā kases sistēma tiek izmantota mazumtirdzniecības un restorānu sektoros – šobrīd tirgū darbojas ap 1000 iekārtām, otrajā vietā ir aviācija ar aptuveni 300 aktīvām iekārtām, bet trešajā vietā ir sauszemes sabiedriskais transports – pilsētas transporta līdzekļos un starppilsētu autobusos konduktori patlaban izmanto ap 200 "Tiki-Taka PAY" iekārtām.

Biznesa dati:

SIA "Datakom"

Reģistrācijas datums: 21.11.1994.

Apgrozījums (2023. gadā): 12 637 455 eiro

Peļņa pēc nodokļiem (2023. gadā): 907 247 eiro

Darbinieku skaits: 71

Patiesais labuma guvējs: Uldis Semeiks

Avots: "Lursoft"

"Aviācijas industrijā mūsu iekārtai ir labas konkurences priekšrocības, jo ir salīdzinoši neliels piedāvājums kases aparātiem lidmašīnās, kur vienā ierīcē ir apvienotas visas funkcijas, pietam iespējami norēķini bezsaistē. Tā, piemēram, viens no konkurējošiem risinājumiem tiek piedāvāts divās atsevišķās iekārtās, kur pie mobilā telefona ar gumijas apvalku ir pievienots klāt bankas termināls. It kā viss strādā, bet nav tik ērti un arī abas iekārtas saintegrēt nav vienkārši. Savukārt citi risinājumi ir salīdzinoši dārgāki, turklāt to ieviešanas process ir stipri ilgāks. Lielo globālo uzņēmumu kases sistēmu ieviešanai aviācijā parasti nepieciešams vismaz gads, savukārt mēs spējam to paveikt mēneša laikā," konkurences pozīciju tirgū skaidro Tanons.

Ņemot vērā, ka pieprasījums pēc "Tiki-Taka PAY" aug, uzņēmums paplašina arī personāla sastāvu, pieņemot gan pamatdarbā, gan arī ārpakalpojumā jaunus speciālistus, lai kases sistēmu turpinātu attīstīt un pielāgotu klientu pieaugošajām prasībām. SIA "Datakom" ik gadu produkta pilnveidē iegulda vairākus simtus tūkstošus eiro.

Foto: Publicitātes foto

"Mēs neapstājamies pie produkta esošās funkcionalitātes. Sekojam līdzi tendencēm, klientu vajadzībām un daudz strādājam pie dažādiem uzlabojumiem. Piemēram, pirms kāda laika padarījām iespēju visu redzēt reāllaikā, ko klienti ļoti novērtē. Katrs čeks redzams datu analītikā un uzreiz var iegūt biznesa pārskatu, kas mazumtirgotājam ir liels ieguvums. Nākotnē plānojam ieviest arī digitālo čeku, kad klientam neko nevajadzēs drukāt, bet to varēs saņemt e-pastā, tādējādi vēl paātrinot procesu un samazinot izdevumus papīram. Tuvākajā laikā plānots startēt arī ar pirmo projektu pašvaldībā, tādējādi atvieglojot grāmatvežu darbu," nākotnes plānos dalās Tanons.

"Tiki-Taka PAY" ir mobila "All-in-one" kases sistēma, kura reizē ir arī čeku printeris un karšu terminālis.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!