Foto: Publicitātes attēls

Lidojumu kompensāciju pieprasījumu uzņēmums "Skycop", pamatojoties uz ES regulu 261/2004, pērn iesūdzēja tiesā "airBaltic", pieprasot izmaksāt lidojumu kompensācijas 385 pasažieriem par kavētu, atceltu vai virspārdotu lidojumu. Pēc garas un smagas cīņas Lietuvas tiesā tika panākta vienošanās, ka "airBaltic" izmaksās pieprasīto kompensāciju summu aptuveni 120 000 eiro apmērā. Savukārt "airBaltic" norāda, ka ir uzsāktas izlīguma sarunas un kopējo summas apmēru šobrīd vēl nav iespējams noteikt.

"Skycop" pērn uzsāka vairāk nekā 200 tiesvedības pret "airBaltic" par ilgstoši neizmaksātām lidojumu kompensācijām pasažieriem. Pēc vairākiem Lietuvas tiesas lēmumiem, kuri apmierināja "Skycop" prasības, abas puses panāca vienošanos. Šobrīd turpinās tiesvedības pret "airBaltic" Polijā un Latvijā. "Beidzot ir noslēgusies sīvā cīņa tiesā starp "Skycop" un "airBaltic", kā rezultātā pasažieriem būs iespēja saņemt tiem pienākošās kompensācijas. Tiklīdz "Skycop" saņems tiesas apstiprināto summu no "airBaltic" un sakārtos dažādas formalitātes, pasažieriem nekavējoties tiks uzsākta kompensāciju izmaksa," apgalvo advokāts Nerijus Zalecks (Nerijus Zaleckas), kurš tiesā pārstāvēja "Skycop" un pasažieru intereses.

"airBaltic" ieskatā "Skycop" sniegtā informācija nav korekta. "Pašlaik ir uzsāktas izlīguma sarunas, kuru ietvaros izlīgumi tiks slēgti katrā individuālajā gadījumā atsevišķi. Šajā procesā tiks vērtēts, vai kompensācija pasažieriem būtu jāizmaksā atbilstoši Regulai 261/2004, kā arī, vai "Skycop" procesa laikā iesniegs atbilstošus procesuālos dokumentus," norāda "airBaltic". Aviokompānijā norāda, ka kopējo summas apmēru šobrīd nav iespējams noteikt, jo katrs gadījums tiek vērtēts individuāli.

Latvijā un Polijā lidsabiedrībai šobrīd ar "Skycop" ir aktīva viena tiesvedība. "To skaits ir ievērojami zemāks nekā Lietuvā, jo pasažieri biežāk vēršas pie lidsabiedrības bez starpniekiem. Šādā ceļā pasažieri iegūst atbildi par kompensācijas izmaksu ātrāk, jo tai nepieciešama mazāka dokumentācija," teic "airBaltic" pārstāvji.

"Šādi gadījumi būtiski ietekmē aviokompāniju attieksmi. "Skycop" un citi kompensāciju pieprasījumu uzņēmumi darbojas ES regulas 261/2004 ietvaros un mudina aviopārvadātājus ievērot likumu. Līdzīgas tiesvedības turpmāk notiks tikai izņēmuma gadījumos," uzsver Zalecks.

Uz portāla "Delfi" jautājumu, kādi bija lidsabiedrības argumenti, ka šīs kompensācijas nebūtu jāmaksā, ja jau lieta nonāca līdz tiesai, "airBaltic" skaidro, ka pirms tiesas kompensācijas "Skycop" klientiem netika izmaksātas gadījumos, kad "Skycop" prasītais kompensācijas apmērs nebija atbilstošs Regulas 261/2004 noteikumiem vai arī "Skycop" nesniedza atbilstošus dokumentus, lai būtu iespējams pārliecināties par viņu pārstāvības tiesībām. "airBaltic" ir būtiski pārliecināties, ka izmaksātā kompensācija nonāk pie pasažieriem, kuriem tā pienākas.

"Skycop" uzsver, ka uzņēmums cīnās par ikviena klienta kompensāciju, taču tie vienmēr cenšas rast risinājumu bez lietas virzīšanas tiesā. Tiesvedības tiek uzsāktas tikai tad, ja nav iespējams panākt vienošanos ar aviokompāniju. Šobrīd "Skycop" ir uzsāktas tiesvedības pret tādām aviokompānijām kā "airBaltic", "Ryanair", "Swiss Air Lines", "Iberia", "Vueling", "Enter Air", "Smartwings Poland", "Ukaine International Airlines" u.c.

Savukārt "airBaltic" norāda, ka pasažieriem visērtākais un izdevīgākais veids, kā saņemt sev pienākošos kompensāciju Regulā 261/2004 noteiktajos gadījumos, ir sazinoties ar "airBaltic" bez starpnieku iesaistes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!