Foto: Publicitātes foto

Jūlijā ieviesto maksājumu gredzenu šobrīd izmanto vairāki simti "Citadeles" klientu, bet pagaidām banka to nepiedāvā kā masu produktu, informēja tās karšu un norēķinu operācijas daļas vadītājs Andris Lazdiņš.

Ņemot vērā, ka pēdējā gada laikā ir būtiski pieaudzis bezkontakta maksājumu skaits, gredzens tika ieviests kā vēl viens veids, kā veikt bezkontakta maksājumus.

Maksājumu gredzens pašreiz pieejams ierobežotā daudzumā "Citadeles" Lietuvas un Latvijas klientiem.

Gredzens jāpietuvina maksājumu terminālim un jāveic maksājums. Maksājot ar gredzenu, tāpat kā ar citiem bezkontakta maksāšanas veidiem, līdz 50 eiro PIN kods nav jāievada.

"Kā jau ar visiem jaunajiem pakalpojumiem, kurus sākam izmantot, paiet laiks līdz izprotam to darbību – tāpat arī ar gredzeniem, kuri pie maksājumu termināļa ir jāpieliek konkrētā veidā, lai terminālis nolasītu," stāsta bankas pārstāvis.

Klientu interese par gredzenu pārsniedz gaidīto, stāsta Lazdiņš. "Gredzenu izmanto arī kā dāvanu, bet vēl gaidām pirmo X gredzena bildināšanu," viņš piebilst.

Iepriekš Lazdiņš izteicās, ka gredzens varētu būt arī "oriģināla bildināšanas dāvana, kas apliecina otras puses gatavību atdot ne vien savu sirdi, bet arī pieeju kontam".

Jautāts, kurš no norēķinu veidiem šobrīd ir populārākais, Lazdiņš stāsta: "Lai arī pieaug digitālo risinājumu izmantošana – maksājumi ar viedtālruni, aproci, gredzenu, biežākais norēķinu veids ir maksājumu kartes. Savukārt aptuveni 70% no visiem norēķiniem ar kartēm "Citadelē" tiek veikti ar bezkontakta tehnoloģiju. Septiņu mēnešu laikā kopš "Citadeles" klientiem ir pieejams "Apple Pay" vairāk nekā 17 000 klientu ierīču ir reģistrētas šo maksājumu veikšanai."

Turpinot par maksājumu gredzenu, Lazdiņš stāsta, ka tieši no klientu puses nāca lielākā vēlme pēc šī risinājuma izstrādes. Sākotnēji gredzenus banka neplānoja piedāvāt, jo šķita, ka esošais maksājumu rīku piedāvājums jau ir ļoti plašs.

"Jauni maksājumu veidi netiek ieviesti, lai tie būtu vairāk, bet atrisinātu kādu problēmu vai atvieglotu kādu ikdienas procesu," teic Lazdiņš.

"Jau pirms pandēmijas izraisītā e-komercijas pieauguma bijām identificējuši problēmu, kas raksturīga lielākajai daļai interneta veikalu Latvijā un Baltijā - tiešsaistes pirkumu gadījumā līdz divām trešdaļām pirkuma grozu tiek pamesti, jo reģistrācijas process ir pārāk ilgs un sarežģīts. Lai risinātu šo izaicinājumu gan tirgotājiem, gan pircējiem, "Citadeles" paspārnē tika izstrādāts jauns e-komercijas risinājums – "Klix". Tas sastāv no aplikācijas klientiem un integrēta risinājuma interneta veikalu lapās, un to sāk izmantot arvien vairāk tirgotāju Latvijā un Lietuvā," vaicāts par citiem jauninājumiem maksāšanas jomā, norāda Lazdiņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!