Foto: LETA

"BlueOrange Bank" saņēmusi Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) atļauju piesaistīt klientus attālināti, aģentūrai LETA pavēstīja bankas Sabiedrisko attiecību un komunikāciju pārvaldes vadītāja Ingrīda Šmite.

Viņa informēja, ka "BlueOrange Bank" ir pirmā banka Latvijā, kas saņēmusi FKTK atļauju veikt klientu piesaisti, izmantojot attālinātās identifikācijas procesu. Attālinātā identifikācija nozīmē, ka klientam nebūs jādodas uz bankas filiāli, lai atvērtu kontu – klienta identifikācija klātienē tiks aizstāta ar videosarunu. Visa pārējā komunikācija (dokumentu, maksājumu karšu nosūtīšana) notiks elektroniski un pa pastu. Atļauja saņemta 22. maijā.

Bankā arī norādīja, ka atbilstoši FKTK prasībām pirms attālinātās identifikācijas procesa sākšanas banka veiks visas nepieciešamās sagatavošanās darbības un apstiprinās iekšējos normatīvos aktus, lai tiktu ievērotas regulas par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi prasības.

"No klienta puses identifikācijas process izveidots maksimāli vienkāršs un ērts: ir jāienāk bankas speciāli izveidotajā tiešsaistes kabinetā, autorizējoties ar e-pastu vai "Facebook" profilu, jāaizpilda iesniegums konta atvēršanai un elektroniski jāsaņem aicinājums pievienoties videosarunai, kuras laikā jāuzrāda arī ID dokuments," sacīja "BlueOrange Bank" operacionālās darbības direktore, projekta vadītāja Marina Zaharova, piebilstot, ka pozitīva lēmuma gadījumā banka pa pastu nosūtīs klientam maksājumu karti, bet uz mobilo telefonu – vietnes adresi, lai pieslēgtos mobilajai "Digipass" ierīcei "BlueKey" un internetbankai.

"Šobrīd tikšanās klātienē būs nepieciešama papildu produktu, lielāku par 5000 eiro mēnesī limitu vai augstāka riska pakalpojumu gadījumā, taču arī šajā ziņā savā attīstībā iesim uz priekšu," informēja Zaharova.

Viņa norādīja, ka minētais projekts sākts 2015. gada vasarā, kad banka sāka strādāt pie jaunā biznesa modeļa, kura ietvaros bija plānota Eiropas Savienības (ES) valstu un turpmāk - visas pasaules klientu piesaiste, neuzturot reģionālos birojus katrā valstī. "Tobrīd mūs iedvesmoja kaimiņu – Igaunijas progress, kur tajā laikā sākās e-rezidences projekts, kura mērķis bija arī šī sen gaidīta attālinātā identifikācija. Pētījām labākos piemērus banku nozarē pasaulē, kas jau tajā laikā izmantoja klientu attālinātās identifikācijas instrumentus, lai sniegtu tiem pakalpojumus. Atradām labus piemērus arī regulējošajiem un nepieciešamo procesu dokumentiem," klāstīja Zaharova.

Bankā arī atzina – kopš "BlueOrange Bank" prezentēja risinājumus FKTK 2016. gada rudenī, ir veikts skrupulozs darbs pie paša procesa un normatīvo dokumentu izstrādes, risku izvērtēšanas un darbinieku apmācības. Pa šo laiku ir izveidots klientu attālinātās piekļuves kabinets, kurā potenciālie klienti var aizpildīt interaktīvu iesniegumu konta atvēršanai. Tāpat 2017. gada novembrī attālinātās identifikācijas process tika ierakstīts likumā, dodot bankai iespēju sagatavot oficiālu pieteikumu atļaujas saņemšanai FKTK.

Pēc Zaharovas teiktā, lielākais izaicinājums bija izveidot klientam ērtu, vienkāršu un drošu platformu. "Šobrīd ar gandarījumu varam atzīt, ka izveidotais process atbilst uzstādītajam mērķim un jau vasaras vidū nodosim to izvērtēšanai arī klientiem," viņa sacīja.

FKTK Komunikācijas daļas vadītāja Ieva Upleja aģentūrai LETA uzsvēra, ka process klientu attālinātai identifikācijai vēl ir sākuma posmā. "Vēlamies akcentēt, ka kopā ar sektoru esam pašā ceļa sākumā klientu identifikācijai attālināti e-vidē. Tieši tāpēc, pat saņemot mūsu atļauju, joprojām ir spēkā arī atruna par noteikto iekšzemes klientu loku, kam tas būtu pieejams, par darījumu limitiem šādā veidā atvērtā kontā un galvenais - par pakalpojumu veidiem, kuri būtu pieejami klientam, izmantojot attālināto identifikāciju," viņa teica.

Upleja norādīja, ka Latvijā vēl ir pilnveidojams arī normatīvais ietvars. "Esam šī virziena attīstības pirmajā stadijā, kas tikai vēl uzņems iecerēto ātrumu un sasniegs aptveramo pakalpojumu spektru nākotnē. Tajā pašā laikā ir jābūt inovatīviem un jāiet līdzi laikam, apzinoties, ka esam digitālās ekonomikas dalībnieki un attīstīto valstu kopuma sastāvdaļa. Latvijas bankas kopš pirmsākumiem ir bijušas tehnoloģiski attīstītas, un FKTK ir pamatotas cerības, ka būs varošas "FinTech" jomā, šīs iespējas turpmāk ir jāizmanto kā atspēriena punkts," sacīja Upleja.

Jau vēstīts, ka "BlueOrange Bank" pagājušajā gadā strādāja ar peļņu 4,831 miljona eiro apmērā, kas ir par 38,1% mazāk nekā 2016. gadā. Savukārt "BlueOrange Bank" aktīvi 2017. gada 31. decembrī bija 660,995 miljonu eiro apmērā, kas ir par 1,5% jeb 9,503 miljoniem eiro vairāk nekā 2016. gada beigās.

2016. gada nogalē banka ieviesa zīmolu "BlueOrange", bet juridisko nosaukumu pret "BlueOrange Bank" nomainīja 2017. gada septembrī.

Pēc aktīvu apmēra "BlueOrange Bank" 2017. gada beigās bija astotā lielākā banka Latvijā, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas dati. Bankas lielākais akcionārs ir Latvijas kompānija "BBG".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!