Foto: Shutterstock

Patēriņa kreditēšanā pērn bija raksturīga digitālo kanālu izmantošana un patēriņa kredītu pieprasījuma samazināšanās kopumā, jo īpaši ikdienas tēriņiem jeb kredītlimitam, norāda AS "Citadele banka" eksperti.

Samazinoties mazajiem tēriņiem, klienti sāka veikt lielākus pirkumus un labiekārtot mājokli – 27% no visiem patēriņa kredītiem ņemti ar mērķi iegādāties auto, kas ir par 4% vairāk nekā 2019. gadā, un 5,6% – mājokļa labiekārtošanai.

2020. gadā samazinājies pieprasījums finansējumam bez definēta mērķa. Samazinājies to klientu skaits, kuri interesējušies par savām iespējām aizņemties, noskaidrojot savu kredītreitingu –novērojams samazinājusies par 5%, salīdzinot ar 2019. gadu. Kā arī klienti mazāk ir pietiekušies kredītlimitam – samazinājums par4%.

Savukārt decembrī novērojām, ka pašā gada nogalē klienti aktīvi izmaksāja kredītkaršu kavētos maksājumus un patēriņa kredītu atlikumus.

"Samazinoties ikdienas tēriņiem, likumsakarīgi palielinās iespēja nosegt esošās saistības un izvērtēt, kādam mērķim uzņemties turpmākās kredītsaistības. Tomēr, atjaunojoties cilvēku plūsmai veikalos un ēdināšanas iestādēs, varam sagaidīt arī lielāku nepieciešamību pēc kredītkaršu kredītlimita izmantošanas," skaidro Vladislavs Mironovs, Citadeles valdes loceklis.

2020. gads iezīmēja arī aktīvāku digitālo kanālu izmantošanu. Septiņi no desmit kredītu pieteikumiem tika saņemti attālināti – mājas lapā vai mobilajā lietotnē, kas ir par 10 % vairāk nekā 2019. gadā, un 70 % no visiem kredītu līgumiem noslēgti attālināti, veidojot pieaugumu par 13 % gadā.

"Redzam, ka arī šobrīd iedzīvotāji turpina īstenot savus plānus, tomēr dara to piesardzīgi. Pēc ierobežojumu mazināšanas sagaidām pieaugumu pieprasījumos auto iegādei, mājokļa remontam un tā labiekārtošanai," papildina Mironovs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!