Ekonomikas ministrija (EM) rosina ieviest regulējumu, kas kredītlīgumu atsevišķos noteikumos varētu noteikt burtu un ciparu augstumu, piemēram, gada procentu likmei un citai informācijai, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Ekonomikas ministrijas pārstāve Evita Urpena.

Urpena stāsta, ka EM šā gada jūlijā Ministru kabineta (MK) sēdē rosinājusi noteikt atsevišķus papildus noteikumus par kreditēšanas līgumu noformējumu, nosakot, ka kreditēšanas līguma burtu un ciparu minimālā augstuma ierobežojumu, piemēram, simbolu lielums nedrīkst būt mazāks par astoņiem punktiem, nodrošinot, ka līgums ir salasāms un patērētājs var ar to iepazīties pirms parakstīšanas. Tāpat varētu noteikt kreditēšanas līgumā obligāti norādāmās informācijas saistošu secību, tādejādi nodrošinot, ka patērētājam svarīgākā informācija atrodas līguma pirmajā lapā un ir uzskatāma, līdz ar to kreditēšanas līgumi būtu vieglāk salīdzināmi.

EM arī rosinājusi noteikt pienākumu kreditēšanas līgumā izcelt ar kredīta izmaksām saistītu informāciju, piemēram, gada procentu likmi un aizdevuma procentu likmi, izmantojot teksta izcēlumu.

"Normatīvajos aktos augstākminētie noteikumi vēl nav iekļauti, tomēr EM uzskata, ka, pirms šādus detalizētus noteikumus atrunā attiecībā uz citām jomām, rūpīgi jāizvērtē to nepieciešamība, lai neradītu nesamērīgas, birokrātiskas prasības uzņēmējiem," sacīja Urpena.

Šis jautājums atkārtoti tiks diskutēts EM darba grupā, kas šā gada rudenī sāks darbu pie MK noteikumu par patērētāja kreditēšanas līgumu izstrādes.

Jau ziņots, ka valdība šā gada aprīlī akceptēja EM piedāvātos grozījumus kārtībā, kādā norādāmas preču un pakalpojumu cenas, tādējādi mazinot patērētāju apkrāpšanas gadījumus, piedāvājot alkoholiskos dzērienus.

Noteikumu projekts precizē kārtību, kādā norādāmas cenas patēriņam uz vietas piedāvātajiem alkoholiskajiem dzērieniem, tas nozīmē, ka cenu par alkoholiskā dzēriena piedāvāto tilpumu norāda viena veida mērvienībās - mililitros vai centilitros, kā arī noteikts, ka, norādot cenu, burtu un ciparu augstums nedrīkst būt mazāks par trīs milimetriem.

Noteikumu projektā arī ietverts regulējums attiecībā uz dārgajiem alkoholiskajiem dzērieniem (alkoholiskie dzērieni, kuru cena par piedāvāto tilpumu pārsniedz 50,00 latus), nosakot, ka to cenas jānorāda atsevišķā informatīvā materiālā, kuru novieto patērētājiem redzamā un pieejamā vietā.

Attiecībā uz dārgajiem alkoholiskajiem dzērieniem arī noteikts piedāvātā tilpuma ierobežojums, nosakot, ka tas nedrīkst pārsniegt 50 mililitrus dzērieniem, kuru alkohola saturs ir 25 grādi, un vairāk un 200 mililitrus dzērieniem, kuru alkohola saturs ir mazāks par 25 grādiem (šis tilpuma ierobežojums neattiecas uz alkoholiskajiem dzērieniem iepakojumā (pudelē)).

Noteikumu projekts sagatavots ar mērķi samazināt patērētāju apkrāpšanas gadījumus, iegādājoties alkoholiskos dzērienus patēriņam uz vietas, nodrošinot patērētājiem skaidru un pilnīgu informāciju par piedāvāto alkoholisko dzērienu cenu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!