Foto: Publicitātes foto
Daudzi Latvijas iedzīvotāji, tuvojoties eiro ieviešanai, cenšas iemaksāt iekrātos latus savos kontos, izmantojot skaidras naudas iemaksas/izmaksas bankomātus. Taču pēdējās dienās dažos gadījumos iedzīvotāji mēģinājuši "SEB bankas" iemaksu/izmaksu bankomātā iemaksāt ne tikai banknotes, bet arī latu monētas, informē "SEB banka".

Banka atgādina, ka bankomātos var iemaksāt tikai banknotes - līdz 14.janvārim tikai latu, bet pēc 14.janvāra - tikai eiro banknotes. Monētas iedzīvotāji līdz gada beigām "SEB bankas" filiālēs var ieskaitīt bez maksas krājkontā un noguldīt depozītā vai arī ziedot SOS bērnu ciematam speciāli izveidotās ziedojuma kastītēs visās "SEB bankas" filiālēs.

"SEB banka" informē, ka naudas iemaksa ar bankomāta starpniecību ir ērta un izdevīga, jo, pirmkārt, tā ir bez maksas, turklāt iemaksātā summa uzreiz pēc veiksmīgas iemaksas bankomātā nonāk iedzīvotāja kontā, kas 1.janvārī automātiski pārkonvertēsies eiro valūtā pēc oficiālā kursa. Tomēr, lai kontā nonāktu vēlamā summa, ir svarīgi ievērot dažus pamatnoteikumus.

"Naudas iemaksas/izmaksas bankomāti pieņem tikai banknotes. Līdz šim esam saskārušies ar situāciju, ka, ievietojot naudas banknotes bankomātā, pie tām ir pielipušas saspraudes, gumijas, papīri vai citi priekšmeti, kā rezultātā bankomāts banknoti neatpazīst. Ikdienā mēdz būt dažādi kuriozi, kad kopā ar naudas banknotēm bankomātā tiek ievadīti nejauši pielipuši norēķinu čeki, lielveikalu akcijas uzlīmītes vai naudas veiksmi simbolizējošās zivju zvīņas, kas klientu makos nereti tiek glabātas kopā ar naudas banknotēm vai maksājuma karti. Taču līdz šim nebijām novērojuši, ka bankomātā mēģina ieskaitīt monētas," informē "SEB bankas" valdes locekle Ieva Tetere.

Situācijā, kad banknote nav atpazīta, bankomāts tūlīt to izsniedz atpakaļ klientam apakšējā naudas izmaksas ailē, vienlaicīgi par to informējot ar atbilstošu uzrakstu bankomāta ekrānā. Monētu gadījumā bankomāts pīkstot un ar tekstu ekrānā brīdina, ka no atveres jāizņem metāliskie priekšmeti. Ja tas tiek izdarīts, bankomāts turpina darbību, bet, ja klients nereaģē, tad lūka aizveras un bankomātu vairs nav iespējams izmantot.

Šādā situācijā klientam ir jāvēršas bankas filiālē, jāraksta iesniegums, kurā jānorāda, cik lielu naudas summu viņš bankomātā ir iemaksājis, informē "SEB banka". Pamatojoties uz iesniegumu, bankomātā tiek veikta pārbaude un, ja informācija apstiprinās, klientam neiemaksātā naudas summa tiek ieskaitīta kontā piecu darba dienu laikā.

"Tiem klientiem, kuri uzkrātos latus plāno ieskaitīt skaidras naudas iemaksas/izmaksas bankomātos, ir vērts atcerēties, ka bankomātos var iemaksāt tikai kvalitatīvas banknotes. Maksimālā summa, ko savā kontā diennakts laikā var iemaksāt privātpersona, ir 5000 latu, juridiska persona - 10 000 latu, un bankomāts spēj vienlaikus pieņemt līdz 200 banknotēm. Ja ir nepieciešamība iemaksāt lielāku apjomu, jārēķinās, ka iemaksa būs jāveic vairākas reizes," piebilst Tetere.

Latvija pievienosies eirozonai nākamgad.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!