Foto: Shutterstock
Rietumeiropā lielākā daļa bagātības ir mantota, taču Latvijas turīgo klientu vidū tā lielākoties veidojusies paša uzņēmēja biznesa rezultātā, novērojuši privātbaņķieru pakalpojumu sniedzēji.

Aizvien vairāk  jaunie

"Swedbank" "Private Banking" tipiskais klients ir uzņēmējs vai vadošais darbinieks lielākajos Latvijas uzņēmumos, kas ilgstoša darba rezultātā veidojis savu finansiālo labklājību – no dividendēm, uzņēmumu pārdošanas rezultātā vai atlīdzības par darbu, novērojusi "Swedbank" "Private Banking" vadītāja Karīna Kulberga, piebilstot, ka priecē tas, ka pēdējos gados var vērot tendenci, ka klientu pulkam arvien aktīvāk pievienojas dažādu tehnoloģiju uzņēmumu un pat start-up nozares pārstāvji, kas spējuši veiksmīgi pozicionēt savus radītos produktus pasaules tirgū. Taču klienti pārstāv plašu nozaru spektru – no ražošanas, tehnoloģiju, pakalpojumu un citām jomām. Ar virkni klientu banka ir kopā jau vairāk nekā 20 gadu, vērojot viņu labklājības izaugsmi šajā periodā un palīdzot plānot viņu finanšu aktīvu pārvaldību. Kā papildu tendence jāatzīmē, ka bankas vidējais klients kļūst arvien jaunāks un starptautiski orientētāks – nereti tie ir klienti, kas savas darba gaitas uzsākuši Latvijā, bet nu jau kā profesionāli vadītāji strādā starptautiskos uzņēmumos globāli, min Kulberga. Vērojams, ka, ka, lai gan kopumā "vecajā" Eiropā lielākā daļa labklājības ir tieši mantotā labklājība jau vairākās paaudzēs, tad Latvijas turīgo klientu vidū labklājība lielākoties veidojusies klientu pašu aktīvas uzņēmējdarbības rezultātā, norāda Kulberga.

Lai kļūtu par "Private Banking" klientu, bankās ir savi nosacījumi. Piemēram, klientam, kuru AS "Citadele banka" uzskata par turīgu, ir jābūt vismaz 5000 eiro neto ieņēmumiem mēnesī (60 tūkstošiem eiro gadā) jeb 100 tūkstošiem eiro brīviem naudas līdzekļiem, ar potenciālu vēlmi ieguldīt šo naudu, stāsta "Citadeles" "Private Banking" vadītāja Agnese Zvaigznīte.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!