Sociālo mediju influencerei Alinai Zelai, kas izglīto savus skatītājus par finanšu pratību, "Instagram" seko vairāk nekā desmit tūkstoši, bet "TikTok" – vairāk nekā trīs tūkstoši cilvēku, kuri uzklausa viņas padomus par to, kā labāk pārvaldīt savas finanses un kā domāt par naudu.
Tomēr, kā Zela stāsta, tā nav bijis vienmēr. Viņa sauc pat "klikšķi" to, kas lika pārvērtēt iepriekšējo finanšu pārvaldību. "Ģimenē radās situācija: mēs ar vīru zaudējām ienākumus," saka Zela, atbildot uz jautājumu, kad sāka par finansēm domāt gudrāk. Ienākumu avoti zuda, bet vienlaikus bija jāapgādā bērni, jāmaksā hipotekārais kredīts un jāsedz daudz citu izmaksu. Tolaik izdevumi bija pakārtoti ienākumiem un netika veidoti uzkrājumi.
Viņa skaidro, ka jau no bērnības bija ieaudzināts, ka vajag labu izglītību, labu karjeru, bet, ja ir algas pielikums, tad ir jādomā, kā to iztērēt, nevis uzkrāt. Taču, kad pati nonāca problēmsituācijā, sāka lasīt un pētīt informāciju par finansēm un saprata: ja "nesāks runāt ar kādu" par šiem tematiem, visas uzkrātās zināšanas aizies vējā.
Vienlaikus viņa akcentē, ka nevajag atteikties no "emocijām" un "baudas", ja tās ir vērtīgas.