Foto: Pexels.com, Jack S
Ņemot vērā gan zaļo kursu, gan Krievijas naftas pieejamības problēmas, "uz papīra" šķiet, ka elektroautomobiļu ražotāju un ar to saistīto industriju uzņēmumu akcijām vajadzētu būt iekārojamam pirkumam. Tomēr akciju tirgos tas neatspoguļojas. Vēl vairāk, labi zināmā investora Vorena Bafeta uzņēmums "Berkshire Hathaway", iespējams, grasās atbrīvoties no savām Ķīnas lielākā elektroauto ražotāja daļām.

Viens liels naftas patērētājs ir transports – privātie auto, kravas auto, sabiedriskais transports – rada ievērojamu daudzumu izmešu. Tomēr, neskatoties uz to, ka elektroauto nozare potenciāli ir viena no svarīgākajām, apskatot šī gada uzņēmumu akciju cenas, tāds priekšstats nerodas. 

Tirgus līderiem slikts gads

Pēc tirgus kapitalizācijas pieci pasaulē lielākie elektroauto ražošanas uzņēmumi ir amerikāņu "Tesla", ķīniešu "NIO', vēl divi amerikāņu uzņēmumi "Rivian", "Lucid Motors" un ķīniešu "Li Auto". 

Apskatot šo uzņēmumu akciju cenas no gada sākuma līdz 12. septembrim, redzams, ka, neskatoties uz zaļā kursa vajadzību pāriet uz elektroauto, investoriem nav radusies sajūta, ka tas notiks tik drīz. Piemēram, "Tesla" ir zaudējusi vairāk nekā 24% akciju vērtības kopš gada sākuma, "NIO" – 34%, "Rivian" – 62%, "Lucid Motors" – 60%, bet "Li Auto" – 18%. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!