Klimata pārmaiņu sekām pieņemoties spēkā un saspīlējumam ar Krieviju tikai samilstot, dažādas tehnoloģijas, kas paļaujas uz atjaunīgajiem resursiem, kļūst arvien nepieciešamākas, un pēdējos gados liels apjoms gan valsts, gan privātā kapitāla ir iepludināts jaunuzņēmumos, kas piedāvā zaļā veidā risināt dažādas problēmas. Vasarā ASV prezidents Džo Baidens parakstīja likumprojektu par 370 miljardu dolāru lieliem tēriņiem, kas atbalstīs amerikāņu zaļo kursu. Arī Ķīna un daudzas citas valstis ir apņēmušās vai jau sākušas investēt lielas naudas summas zaļajos virzienos un pārejā no naftas, gāzes un oglēm uz videi draudzīgākiem risinājumiem.
Viens liels naftas patērētājs ir transports – privātie auto, kravas auto, sabiedriskais transports – rada ievērojamu daudzumu izmešu. Tomēr, neskatoties uz to, ka elektroauto nozare potenciāli ir viena no svarīgākajām, apskatot šī gada uzņēmumu akciju cenas, tāds priekšstats nerodas.
Tirgus līderiem slikts gads
Pēc tirgus kapitalizācijas pieci pasaulē lielākie elektroauto ražošanas uzņēmumi ir amerikāņu "Tesla", ķīniešu "NIO', vēl divi amerikāņu uzņēmumi "Rivian", "Lucid Motors" un ķīniešu "Li Auto".
Apskatot šo uzņēmumu akciju cenas no gada sākuma līdz 12. septembrim, redzams, ka, neskatoties uz zaļā kursa vajadzību pāriet uz elektroauto, investoriem nav radusies sajūta, ka tas notiks tik drīz. Piemēram, "Tesla" ir zaudējusi vairāk nekā 24% akciju vērtības kopš gada sākuma, "NIO" – 34%, "Rivian" – 62%, "Lucid Motors" – 60%, bet "Li Auto" – 18%.