Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

"Swedbank" peļņa Latvijā 2022.gadā sasniedza 135 miljonus eiro (iepretim 87 miljoniem 2021.gadā). Tā galvenokārt palielinājusies, jo pieauguši bankas ieņēmumi. Palielinājušies arī tās izdevumi, vēsta "Swedbank".

Finansēšanā bankas kredītportfeļa apmērs ir pieaudzis par 7 procentiem. Mājsaimniecību kreditēšanas apjomi palielinājušies par 8 procentiem, kamēr uzņēmumu kredītportfelis palielinājies par 7 procentiem. Depozīti, salīdzinot ar 2021.gadu, ir pieauguši par 12 procentiem.

Kopējie bankas izdevumi 2022.gadā ir sasnieguši 119 miljonus eiro. Savukārt kredītuzkrājumi 2022.gadā ir bijuši 2,4 miljoni eiro, līdzīgi kā 2021.gadā (2,5 miljoni eiro), atskaitās banka.

"Aizvadītais gads gan bankai, gan uzņēmumiem un sabiedrībai prasījis spēju ātri reaģēt un strādāt pārmaiņu un nenoteiktības apstākļos, kas kopā ar inflāciju un rekordaugstajām elektroenerģijas cenām noteikti radīja sarežģītu fonu ekonomikas izaugsmei. Par spīti tam redzam, ka arī šādos apstākļos daudzi uzņēmumi spējuši attīstīties un augt, un esam gandarīti, ka ar savu finansējumu esam palīdzējuši īstenot daudzas ieceres. Tāpat pieaugošie privātpersonu uzkrājumi, ko veicina pozitīvās procentlikmes, un stabilā interese par finansējumu, liek cerīgi raudzīties uz šo gadu," norāda "Swedbank" valdes priekšsēdētājs Lauris Mencis.

"Swedbank" ziņo, ka tās klientu vidū saglabājas spēja tikt galā ar izaicinājumiem, nav novērota pastiprināta interese pēc kredītbrīvdienām vai citiem maksājumu restrukturizācijas pasākumiem. Privātpersonām kopā pērn izsniegts finansējums 568 miljonu eiro apmērā un tas ir par 5% vairāk nekā gadu iepriekš. 352 miljoni eiro izsniegti tieši mājokļa iegādei. Mājokļu finansēšanas tirgū gada beigās gan bija novērojams, ka daļa klientu nolemj nogaidīt ar mājokļa iegādi, ņemot vērā "Euribot" likmju ietekmi.

Uzņēmumu finansēšanā situācija 2022.gadā bija labāka nekā gadu iepriekš. Kopā uzņēmumiem 2022.gadā izsniegts finansējums vairāk nekā 1 miljarda eiro apmērā un tas ir par 52% vairāk nekā 2021.gadā.

Mazo un vidējo uzņēmumu segmentā pērn izdevās pārvarēt pandēmijas laika sastingumu – atgriezās pircēju aktivitāte karšu maksājumos, pieauga uzņēmumu interese ieguldīt e-komercijas risinājumos un investēt attīstībā, kā arī pieauga nepieciešamība kāpināt apgrozāmo līdzekļu pieejamību.

Pērn audzis "Swedbank" jauno klientu skaits, kontu bankā atvēra nepilni 40 tūkstoši jaunu klientu, no kuriem 7 tūkstoši bija jaunieši.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!