Foto: AFP/Scanpix/LETA

"Swedbank" peļņa 2019.gadā ir samazinājusies par vienu miljonu eiro un bija 108 miljoni. Peļņas samazinājumu ietekmēja mazāka kredītuzkrājumu atbrīvošana, kā arī lielāki izdevumi, portālu "Delfi" informēja "Swedbank" Mediju attiecību vadītājs Jānis Krops.

Krops norāda, ka, pateicoties kredītportfeļa izaugsmei, tīrie procentu ienākumi ir auguši par 4%. Pieaugot gan uzņēmumu, gan mājsaimniecību kreditēšanai, kredītportfelis ir palielinājies par 5%. Noguldījumu apjoms ir samazinājies par 1%.

Tīrie komisiju ienākumi divpadsmit mēnešos ir auguši par 2%. Zemākus ienākumus no ieguldījumu pārvaldīšanas kompensēja lielāka klientu aktivitāte maksājumu jomā. Citi ieņēmumi ir palielinājušies par 5%, galvenokārt tāpēc, ka pieaudzis pieprasījums pēc apdrošināšanas risinājumiem, skaidro Krops.

Kopējie izdevumi gada laikā ir auguši par 8%. Izdevumus ietekmēja darba spēka izmaksu kāpums, kas saistīts ar naudas atmazgāšanas risku turpmāku samazināšanu un arī klientu izpētes padziļināšanu. Tāpat ieguldījumi veikti uzraudzības pasākumos un digitālajos risinājumos.

Kredītuzkrājumu atbrīvošana sasniedza 0,4 miljonus eiro, salīdzinot ar diviem miljoniem eiro tādā pašā laika posmā pērn.

"Neskatoties uz lēnāku Latvijas ekonomikas izaugsmi, aizvadītā gada nogalē turpināja pieaugt kreditēšanas apjomi, kā uzņēmumu, tā mājsaimniecību segmentā, kopējo bankas kredītportfeli palielinot par 5%. Tāpat pērnais gads iezīmējis izrāvienu klientu digitālo paradumu attīstībā – kodu kartes aizvietotas ar mūsdienīgākiem autentifikācijas līdzekļiem, plaši iepazīti norēķini ar tālruņiem un viedpulksteņiem, savukārt mobilās lietotnes izmantojums jau apsteidzis aktivitāti internetbankā. Tāpat decembrī Swedbank klienti saņēma ziņu par mūsu lēmumu atcelt komisijas maksu par darījumiem ar vērtspapīriem. Šis lēmums iezīmē Swedbank apņēmību ne vien sekmēt Latvijas iedzīvotāju finanšu ilgtspēju, bet arī attīstīt prasmes veikt ieguldījumus, tuvinot tās attīstīto valstu līmenim," saka "Swedbank Latvija" vadītājs Reinis Rubenis.

Aizvadītā gada noslēdzošajā ceturksnī, kā stāsta Krops, "Swedbank" turpināja pilnveidot klientu pieredzi bankas digitālajos kanālos. Klientu pāreja uz jauno mobilo lietotni tika noslēgta novembrī, turklāt klienti ir aktīvi sākuši izmantot biometrijas autorizācijas iespējas, veicot maksājumus mobilajā lietotnē. Decembrī "Swedbank" ieviesa "Apple Pay", kas ļauj klientiem veikt norēķinus ar "iPhone" un "Apple Watch". Tagad klienti, kuri izmanto viedierīces maksājumu veikšanai, var tās izmantot, neatkarīgi no ierīces tehnoloģiskās platformas.

Decembrī "Swedbank" paziņoja, ka atceļ visas komisijas maksas vērtspapīru tirdzniecības darījumiem ar Baltijas biržās tirgotajiem vērtspapīriem. Tāpat atceltas tiek arī vērtspapīru glabāšanas komisijas maksas privātpersonu klientiem, kuru vērtspapīru portfelis nepārsniegs 30 tūkstošus eiro. "Mērķis ir palīdzēt Swedbank klientiem atvieglot iespējas ieguldīt vērtspapīros," paskaidro Krops.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!