Foto: LETA

"Swedbank" peļņa 2019. gada deviņos mēnešos ir saglabājusies stabila - 83 miljonu eiro apmērā, portālu "Delfi" informēja bankas pārstāvis Jānis Krops.

Peļņu sekmējusi lielāka bankas klientu ekonomiskā aktivitāte, kas atsaucās arī lielākos bankas ieņēmumos.

Tīrie procentu ienākumi ir auguši par 5%, galvenokārt kredītportfeļa izaugsmes dēļ. Kredītportfelis ir palielinājies par 6%, kur izaugsmi nodrošināja pieaugums kā uzņēmumu, tā mājsaimniecību kredītportfelī. Noguldījumu apjoms ir audzis par 1%, liecina bankas sniegtā informācija.

Tīrie komisiju ienākumi deviņos mēnešos sarukuši par 1%. Zemākus ienākumus no ieguldījumu pārvaldīšanas kompensēja lielāki ieņēmumi no maksājumu karšu un maksājumu apkalpošanas. Tikmēr citi ienākumi ir palielinājušies par 10%, galvenokārt ienākumu kāpums bijis apdrošināšanas jomā.

Kopējie izdevumi gada laikā arī ir auguši. Augstākas personāla izmaksas un ieguldījumi digitālajos risinājumos veicinājuši izmaksu kāpumu par 4%. Kredītuzkrājumi sasniedza 1 miljonu eiro, salīdzinot ar uzkrājumu atbrīvošanu 1 miljona eiro apmērā tādā pašā laika posmā pērn.

Gada pirmajos deviņos mēnešos "Swedbank" par savu banku izvēlējušies gandrīz 30 tūkstoši jauni klienti, no kuriem vairāk nekā puse - 19 tūkstoši - ir jaunieši vecumā līdz 26 gadiem.

"Trešais ceturksnis aizvadīts inovāciju zīmē, klientiem aktīvi sākot izmantot mūsu piedāvātos jauninājumus - jauno mobilo lietotni un norēķinus ar dažādām viedierīcēm. Nodrošinot iespēju "Swedbank" internetbankā aplūkot sava "SEB bankas" konta atlikumu, esam piedzīvojuši jaunas ēras sākumu banku nozarē. Jau pārskatāmā nākotnē "Swedbank" klienti varēs pievienot jebkurā citā Eiropas bankā atvērtu kontu, aplūkot tā atlikumu un darījumu vēsturi, kā arī veikt maksājumus, nepametot "Swedbank" mobilo lietotni vai internetbanku. Simbolisks datums bija arī 9. septembris, līdz kuram mūsu klienti izvēlējās modernākas un drošākas alternatīvas ierastajām kodu kartēm," komentējot bankas rezultātus, sacījis tās vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.

Papildu Krops informē, ka "Swedbank" ir saglabājusi galveno uzmanību uz klientu digitālo prasmju attīstību. 3. ceturkšņa laikā ir ieviesta jauna bankas mobilā lietotne visiem klientiem, kas "Android" lietotājiem sniedz iespēju veikt norēķinus ar tālruni. Papildus tam jūlijā tika ieviesta iespēja veikt norēķinus arī ar "Garmin" un "Fitbit" viedierīcēm.

"Swedbank" arī sākusi piedāvāt saviem klientiem jaunu iespēju izmantot "Swedbank" internetbanku, lai pievienotu un vienkopus pārvaldītu tajā savus citās bankās atvērtos kontus. Drīzumā tiks piedāvāta iespēja arī ierosināt maksājumus no šiem kontiem, kas dod vēl lielākas ērtības bankas klientiem.

Baltijas zīmolu aptaujā "Swedbank" tika atzīta par mīlētāko zīmolu ne tikai Latvijā, bet arī pārējās Baltijas valstīs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!