'Tilts': būvniecības darbu efektivitāti var uzlabot gudras tehnoloģijas
Foto: Publicitātes foto

Inženierbūvju celtniecības uzņēmumam "Tilts" tepat Latvijā ir pašam savas armatūras un betona konstrukciju ražotnes. Ik dienu no abām ražotnēm uz būvniecības laukumiem tiek nogādāti dažādi būvmateriāli. Iepriekš, lai kontrolētu administratīvos procesus jeb tā dēvētās "papīru lietas", tika sagatavota drukāta pavadzīme un pavadzīme digitālā formātā. Saņemot sūtījumu, būvdarbu vadītājam ar pavadzīmēm bija jādodas uz darba vietu un jāreģistrē saņemtais sūtījums īpašā tiešsaistes sistēmā, atzīmējot, vai saņemts viss sūtījums, vai kāda daļa no tā iztrūkst. Vēl pirms pandēmijas uzņēmums šo kārtību mainīja, digitalizējot procesus, tāpēc tieši aizvadītais gads ar uzviju ir pierādījis, ka savulaik "Tilts" pieņemtais lēmums ir atmaksājies par 100%.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Ikdienā darbinieki ir aizņemti ar savu tiešo darba pienākumu pildīšanu, būvdarbu vadītāju gadījumā – ar būvniecības uzraudzību. Tas ir ļoti būtisks darbs, kas ļauj mums saglabāt nemainīgi augstu kvalitāti ikvienā objektā, kura attīstīšanu esam uzņēmušies. Piegādes un "papīru kārtošana" aizņem daudz laika, ko būvdarbu vadītājs varētu veltīt savu tiešo pienākumu izpildei. Lai atrisinātu šo problēmu, kas skar ne tikai mūsu vadītāju ikdienu, bet var būt arī kritiski nozīmīga darbu kvalitātei, mērķtiecīgi savā darbā iekļāvām IKT risinājumus, šajā gadījumā – "Mass SMS", apzinoties, ka tas dos būtisku pienesumu uzņēmuma darba efektivitātei," stāsta "Tilts" valdes loceklis Artjoms Gridņevs.

Viņš papildina, ka "Mass SMS" īsziņu serviss, ko nodrošina integrēto IKT risinājumu koncepts "Bite One IT" ir praktisks atbalsts, kas ir īpaši svarīgi būvnieku ikdienā. Tiklīdz būvdarbu vadītājs saņem piegādi, viņam atnāk arī īsziņa, informējot par sūtījuma saturu – kādi būvmateriāli piegādāti, cik daudz u.tml. Līdz ar to būvdarbu vadītājs, atbildot uz šo automātisko īsziņu, uzreiz var būt operatīvā saziņā ar ražotnēm, sūtījumu vai nu pieņemot, vai informējot par iztrūkumiem.

Iespēja nodrošināt ātru komunikāciju, esot informētiem par aktuālo situāciju ikvienā uzņēmuma darbības posmā, ir izrādījies arī neatsverams rīks Covid-19 apstākļos, jo uzņēmums ir "turējis roku uz pulsa" tiem procesiem, kas ļoti nozīmīgi var ietekmēt darbus objektos, līdz ar to nekavējot būvniecības gaitu un neietekmējot to kvalitāti. Ja uz būvniecības laukumu aizvesta pilnīgi nokomplektēta piegādes krava – ražotne un uzņēmuma vadība uzreiz par to uzzina. Tāpat, ja kāda no sūtījuma sastāvdaļām iztrūkst – arī par to uzreiz uzzina gan ražotne, gan vadība, veiksmīgi spējot identificēt, kādēļ konkrētā lieta nav piegādāta un operatīvi piegādājot trūkstošos materiālus būvniecības laukumā. Būtībā šī komunikācija skar ne tikai būvnieku darbu objektos, bet ir arī vērtīga atgriezeniskā saite ražotņu darbam.

"Jāteic, ka līdz šīs sistēmas ieviešanai nereti ir bijuši gadījumi, kad būvdarbu vadītāji nav laikus nodevuši informāciju par saņemtajiem sūtījumiem, speciāli ievadot tos sistēmā, vai arī ir pazaudējuši papīra formāta pavadzīmes, kas piegāžu procesu ļoti apgrūtināja. Ir bijušas arī situācijas, kad vien mēneša beigās, katram projektam un ražotnei gatavojot ikmēneša atskaiti, saprotam, kas ir tās piegādes, kas nav bijušas pilnīgas. Taču, pēc tik ilga laika neatvesto preci ir teju neiespējami atrast – iespējams, tā patiešām nav piegādāta, iespējams – atsūtīta kopā ar citu piegādi, iespējams – nepieciešamais materiāls kļūdas pēc pat nav saražots, tomēr brīdinājums par to paslīdējis būvdarbu vadītāja uzmanībai garām. Ņemot vērā būvniecības nozarē esošo lielo dokumentu skaitu un apriti, kā arī procesu ķēdi, esmu gandarīts, ka mūsu uzņēmumā ir sperts būtisks solis uz priekšu, plašāk stāsta Gridņevs.

Lai gan parasti šis īsziņu rīks tiek izmantots saziņai ar klientiem, uzņēmumā "Tilts" skaidro, ka šāda veida iekšējās komunikācijas automatizēšana ir īpaši noderīga, ja darbinieki, kas šajā ciklā ir iesaistīti, atrodas nemitīgā kustībā un darbu dunā. Īsziņas ir, lai arī vienkāršs, taču būvnieku ikdienā ļoti efektīvs saziņas veids – viss notiek automātiski, ļaujot darbiniekiem vairāk laika veltīt ikdienas pienākumiem.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form