Foto: Publicitātes foto
Covid-19 ienākšana mūsu dzīvēs strauji mainīja cilvēku ikdienas paradumus. Ierobežojumu dēļ iedzīvotāji lielāko daļu laika pavada mājās, daudzas no ierastajām izklaides iespējām nav pieejamas, tādēļ digitālā vide ir kļuvusi par galveno izklaides platformu. Vislielāko pieprasījumu visā pasaulē un arī Latvijā ir piedzīvojušas ne vien video spēles, bet arī dažādas video satura platformas. Straujš pieprasījuma pieaugums nesa "TV3 Group" video satura platformai "Go3" virkni izaicinājumu. Kā "Go3" to atrisināja, tā, lai skatītāji to pat nemanītu?

"Go3" ir nākamās paaudzes televīzija, kas Baltijas tirgu iekarojusi salīdzinoši nesen, kopš 2019. gada decembra. Viens no šīs platformas veiksmes faktoriem ir spēja piedāvāt klientiem interesējošu saturu jebkurā laikā un vietā. Tādēļ īpaša nozīme ir informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) infrastruktūrai, jo uzglabājamo datu – filmu, seriālu un dažādu raidījumu – apjoms ir liels. Savukārt visa servisa darbība ir atkarīga no tā, vai skatītāji var piekļūt šim video saturam un kvalitatīvi skatīties to. Lieki piebilst, ka skatītāju prasības ir ļoti augstas, un serveris, kas pēkšņi nestrādā, nekādā gadījumā nebūtu arguments, kas spētu paskaidrot, kāpēc vienīgā pieejamā izklaide – plānotais popkorna vakars – pēkšņi "iet gar degunu".

Kā liecina "Go3" dati, pērn kopš augusta par vairāk nekā 40% palielinājies laiks, ko vidēji viens Latvijas iedzīvotājs velta video satura skatīšanai, šobrīd sasniedzot vidēji 120 stundas mēnesī. Mainoties cilvēku paradumiem un strauji augot klientu skaitam, bija jāstiprina platformas kapacitāte divos virzienos. Proti, spēja apkalpot arvien vairāk skatītāju un uzglabāt vēl ievērojamāku satura portfeli. Jo palielinājās ne tikai cilvēku skaits, kuri vēlējās straumēt video saturu, bet arī viņu prasības satura daudzveidībai, kas tādēļ regulāri tiek papildināts ar jauniem oriģinālseriāliem, "Disney" filmām u.c. saturu.

Jau pirms pandēmijas sākuma "Go3" platforma glabājās Latvijā, integrēto IKT pakalpojumu koncepta "Bite One IT" datu centrā, kas atrodas Rīgā un darbojas saskaņā ar visaugstākajiem drošības standartiem.

"Pandēmija ieviesa savas korekcijas skatītāju paradumos, katru nedēļu sasniedzām jaunu skatītāju skaita rekordu, kas, visticamāk, normālos apstākļos būtu izdevies ilgākā laika posmā, tomēr mēs skaidri sapratām, ka šis burtiski ir mūsu iespēju laiks, tādēļ "Go3" kapacitātes stiprināšana kļuva par absolūto prioritāti. Lai to panāktu, līdztekus esošajam datu centram Rīgā, par spīti visiem ierobežojumiem, panācām, ka platformas dati tiek uzglabāti arī "Bites" datu centrā Kauņā, tā samazinot latentāti jeb signāla aizturi, ģeogrāfisko ievainojamību u.tml. Piemēram, ja kāds no abiem datu centriem negadījuma dēļ pārtrauc strādāt, platformas darbība netiek ietekmēta, jo otrs datu centrs joprojām ir spējīgs pilnvērtīgi nodrošināt tās darbu. Tām mēs faktiski esam nodrošinājušies pret biznesa nepārtrauktību," stāsta Ausra Sidraviciene, "TV3 Group" tehniskā direktore.

Viņa papildina, ka tas ir tikai viens no projektiem, pie kā "TV3 Group" strādājusi pandēmijas laikā. Papildus platformas kapacitātes stiprināšanai "Go3" ieviesa arī uzlabotus straumēšanas protokolus, kas ļauj izbaudīt saturu lietotājiem, patērējot mazāku interneta jaudu. Arī šis projekts paveikts sadarbībā ar "Bite OneIT".

Tāpat jāņem vērā, ka "TV3 Group" nesastāv tikai no platformas "Go3" – uzņēmums ir vadošais Baltijas līmeņa mediju nams, kas līdzās tiešsaistes ziņu portāliem "skaties.lv", "tv3.lt", "uudised.ee", radio "Star FM" u.c., nodrošina arī vairāku TV kanālu darbību, piemēram, TV3, TV6 u.c.

"Mums vienmēr ir jābūt vienu soli priekšā, ieviešot aizvien jaunus un labākus IKT risinājumus, jo tie nemitīgi mainās un attīstās, arī draudi, ar kuriem varam saskarties, nepārtraukti transformējas, sevišķi digitālajā vidē. Tā nodrošinām lielisku video satura skatīšanās pieredzi mūsu klientiem un izvairāmies no kritiskām situācijām, kas var graujoši ietekmēt mūsu biznesu – kiberuzbrukumiem, darbības pārrāvumiem tehnisku problēmu dēļ u.tml. Tajā pašā laikā jāatzīst, ka paveikt lielus IKT infrastruktūras uzlabojumu epidemioloģisko ierobežojumu laikā, ir bijis vēl papildus pārbaudījums. Aizvadītajā gadā visi minētie projekti tika vadīti un īstenoti attālināti – tā ir ne tikai plānošana, bet arī IKT infrastruktūras analīze, iekārtu instalēšana u.c. Procesi, kas parasti tiek veikti klātienē, notika pilnībā attālināti, komandām nesatiekoties. Bet tas tikai vēlreiz apliecina, cik svarīga šādos jautājumos ir sadarbība ar kompetentiem speciālistiem," secina Sidraviciene.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!