Vladislavs Gurmans: Biznesa nepārtrauktībā nevar paļauties uz veiksmi
Foto: Publicitātes foto

Laikā, kad uzņēmējdarbību un konkurētspēju var negatīvi ietekmēt virkne apstākļu, biznesa nepārtrauktība nedrīkst palikt sekundāra. Tomēr ikdienā novēroju, ka aizvien liela daļa uzņēmumu savu biznesa nepārtrauktību balsta paļāvībā uz veiksmi un risinājumiem, kas jau sen vairs neatbilst mūsdienu prasībām. Nupat to pierādīja pandēmijas radītie izaicinājumi.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pēdējā gada laikā ļoti pārliecinoši redzējām, cik vitāli svarīgi aspekti biznesa nepārtrauktībā ir tehnoloģijas un droši informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumi. Piemēram, brīdī, kad nonācām attālināta darba apstākļos, teju katrs uzņēmums, kas iepriekš bija radis nodrošināt darba procesus klātienē, saskārās ar nepieciešamību pēc ērtas un drošas pieejas datiem no jebkuras atrašanās vietas, IT sistēmu uzturēšanas attālinātā režīmā, biznesa pārcelšanas uz tiešsaisti, stabila un ātra interneta u.c.

Biznesa nepārtrauktībā, manuprāt, ir jābūt vairākiem plāniem, lai tad, kad ierasto uzņēmējdarbības procesu norise ir apgrūtināta, traucēta vai nevar notikt pilnībā, ir piemērojami vairāki risinājumi. Ja tajā brīdī ir jāieslēdz "plāns B", jāsaprot, ka arī tam ir jātop savlaicīgi un mērķtiecīgi, jo krīze un neparedzēti apstākļi teju vienmēr nāk negaidīti. Pirms gada neviens no mums nedomāja, ka pandēmija radīs tik garu virkni izaicinājumu, turklāt ilgtermiņā.

Vairumam uzņēmēju noteikti bija biznesa nepārtrauktības plāni, taču tie, visticamāk, jau gadiem nebija ieraudzījuši dienasgaismu, lai tiktu aktualizēti un pārskatīti. Daudziem tie bija izstrādāti, fokusējoties uz tādām krīzēm kā dabas katastrofas, kiberuzbrukumi, cilvēka darbības rezultātā pieļautas kļūdas u.tml. Un tas nebūt nav pārsteidzoši, jo kurš gan no mums vispār ir piedzīvojis vai gaidījis ko līdzīgu Covid-19 pandēmijas ieviestajiem apstākļiem?

Tāpēc līdzšinējā pieredze mani pārliecina, ka daļa no "#newnormal" prakses būs ne tikai daudz diskutētais darbs no mājām, bet arī ikviena uzņēmuma nepieciešamība pēc pārdomāta biznesa nepārtrauktības plāna, kur lauvas tiesu noteiks tieši IKT risinājumi. Turklāt, ja pirms pandēmijas, par to, kā operēt krīzes apstākļos, pamatā uztraucās tikai lielas organizācijas, tagad šim jautājumam ir jābūt arī vidējo un mazo uzņēmumu dienaskārtībā.

Sākoties pandēmijai, kļūdas, ko esam pieļāvuši iepriekš, radīja šoka mirkli, taču tas vienlaikus ir bijis ilgi nepieciešamais pamudinājums, lai paraudzītos uz biznesa nepārtrauktību plašāk un uzlabotu savu darba procesu kapacitāti turpināt darboties krīzēs, kas vēl tikai gaida savu debiju. To, ka biznesa nepārtrauktības plāns ir bijis būtisks faktors cīņā ar Covid-19 krīzi, tostarp pārejot uz attālinātu darbu, pērn atzina 65% jeb aptuveni divas trešdaļas pētījuma "2020 Insight Intelligent Technology Pulse" dalībnieku.

Manuprāt, tik tikko gūta svaiga pieredze ir lieliska augsne, kurā sēt pamatus integrētiem IKT risinājumiem, pārmaiņām datu drošībā un uzglabāšanā u.c. Piemēram, integrēto IKT pakalpojumu koncepts "Bite One IT" ir attīstīts tiktāl, ka piedāvā unikālu iespēju biznesa klientiem saņemt visus pakalpojumus pie viena pakalpojumu sniedzēja. Proti, mākoņpakalpojumus, mobilos un fiksētos sakaru risinājumus, uzņēmuma IT apkalpošanu, Datu centra iespējas, biznesa cienīgu un ātru internetu, programmatūru licences, Viedo zvanu pārvaldnieku un daudzus citus.

Šobrīd "Bite One IT" ir kļuvis par uzticamu partneri daudzu un ļoti dažādu nozaru klientiem, palīdzot ne tikai nodrošināt standartizētus, bet arī detalizēti individualizētus IKT risinājumus, kas atbilst visām konkrētā biznesa specifikas nepieciešamībām. Pateicoties šiem risinājumiem, daudzas kompānijas ir spējušas ne tikai efektivizēt savus darba procesus, bet arī uzlabot klientu apkalpošanu, optimizēt izmaksas un pat pārprofilēt savu darbību.

Novēroju, ka pasaulē biznesa nepārtrauktības kontekstā plašu popularitāti gūst termins "future-proof" jeb "nākotnei gatavas" tehnoloģijas. Tomēr sliekšos nepiekrist, ka mēs vienā dienā varam kļūt 100% gatavi nākotnes pārbaudījumiem. Biznesa nepārtrauktība nav vienā dienā sasniedzams mērķis, tā ir ilgtermiņa investīcija, kuras pilnveidošana norit soli pa solim un nepārtraukti.

Ikviena biznesa mērķis ir strādāt un gūt peļņu, un šajā ziņā paļaušanās uz veiksmi vai nogaidīšana līdz mirklim, kad krīze beidzot atnāk, ir stratēģiski nepareizs lēmums. Pārtraukta biznesa darbība un dīkstāve, turklāt ilgtermiņā, vienmēr radīs lielākus izdevumus un pat zaudējumus, nekā mērķtiecīga sagatavošanās, lai uzņēmējdarbība šādas situācijas nepiedzīvotu un būtu gatava nākotnes pārbaudījumiem.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form