Foto: LETA

Koalīcijā esošajām partijām ir atšķirīgi viedokļi par to, vai Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" jāpiešķir valsts aizdevums 80 miljonu eiro apmērā, noskaidroja portāls "Delfi".

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vadītājs, "Vienotības" Saeimas frakcijas priekšsēdētāja vietnieks Kārlis Šadurskis portālam "Delfi" pauda viedokli, ka jautājums par aizdevumu "airBaltic" būtu jāskata atsevišķi no nākamā gada budžeta, par ko jau tāpat gaidāmas sarežģītas diskusijas.

Pagaidām gan "Vienotības" frakcijā nav bijusi diskusija par aizdevumu, līdz to arī nav zināma šī jautājuma "saturiskā puse", klāstīja Šadurskis.

""AirBaltic" kā nacionālā aviokompānija Latvijai ir ļoti svarīga, taču tagad nepieciešams saprast, vai lēmums par šādu risinājumu netika novilcināts līdz pēdējam brīdim, kad valdībai nebija citu instrumentu," viņš teica.

Nacionālās apvienības (NA) nostāja pagaidām ir neskaidra - tā kā pašlaik nekādi lēmumi saistībā ar aizdevumu ne valdības, ne Saeimas līmenī nav jāpieņem, NA nav pieņēmusi konkrētu lēmumu, portālam "Delfi" teica NA līdzpriekšsēdētājs Gaidis Bērziņš.

Vienlaikus NA tikšanās laikā ar Ministru prezidenti Laimdotu Straujumu pirmdien aicinājusi pārtraukt jebkādu sadarbību ar konsultantu "Prudentia" valsts pārvaldē, ņemot vērā šīs kompānijas iesaisti "airBaltic" investora meklējumos.

Tāpat NA aicinājusi nodrošināt to, ka "airBaltic" jaunā investora dēļ neiegādājas Krievijas lidmašīnas.

Savukārt Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) iebilst pret 80 miljonu eiro aizdevuma izsniegšanu "airBaltic".

Lai gan politiskā spēka pārstāvji apgalvo, ka saprot vajadzību no valsts puses dotēt aviokompāniju, risinājums par 80 miljonu aizdevumu ZZS absolūti neapmierina, vēsta LETA, atsaucoties uz ZZS Saeimas frakcijas priekšsēdētāja Augusta Brigmaņa teikto.

Opozīcijā esošās partijas "Saskaņa" frakcijas vadītājs Jānis Urbanovičs portālam "Delfi" atzina, ka saistībā ar aizdevumu "airBaltic" ir daudz neskaidru aspektu un valdībai "būtu jādara sen solītais, atklājot šāda lēmuma iemeslus".

"Ja valdībai ir nepieciešams "Saskaņas" atbalsts, tad viņiem ir jānāk pie mums un jārunā," sacīja Urbanovičs, piebilstot, ka pagaidām uz "Saskaņas" balsīm neesot ko cerēt.

Vērtējot "airBaltic" nozīmi kopumā, Urbanovičs pauda, ka nevienam nav iebildumu pret kompāniju, ar kuru lepoties valsts līmenī, taču jautājums esot - par kādu cenu. "Cik Latvijas ļaudīm šis prieks būs dārgs?" vaicāja Urbanovičs.

Bez papildu skaidrojuma aizdevuma piešķiršanai nav gaidāms arī Latvijas Reģionu apvienības (LRA) deputātu atbalsts. Pagaidām šis jautājums frakcijā nav apspriests, taču LRA Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Dainis Liepiņš pieļāva - kamēr nav skaidrības, kas notiek "airBaltic", šādu aizdevumu nevar atbalstīt.

""airBaltic" nozīme ekonomikā ir milzīga, taču jāsaprot, kā tajā tiek saimniekots," viņš teica. Liepiņa ieskatā no zaudējumiem nebūs iespējams izvairīties tik ilgi, kamēr tiks izmantoti "dažādi parazītiski konsultanti".

Tikmēr partijas "No sirds Latvijai" pārstāvji savu viedokli atturējās paust, vēršot uzmanību uz to, ka partijai nav pieejama visa informācija, tostarp par "airBaltic" pašreizējo attīstību un finanšu situāciju, attīstības projektiem u.c.

Jau vēstīts, ka valdība atbalstīja "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš iegūs 20% "airBaltic" akciju.

Paredzēts, ka Montāgs-Girmess "airBaltic" ieguldīs 52 miljonus eiro, bet no valsts puses kā Valsts kases aizdevums tiks nodrošināti 80 miljoni eiro.

Tāpat ziņots, ka Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) pieprasījusi satiksmes ministra Anrija Matīsa demisiju, pamatojot to ar ministra novilcinātajām darbībām, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkumu pār aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!