Foto: "airBaltic"/Publicitātes foto

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro, žurnālistiem ceturtdien sacīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

"airBaltic" ieņēmumi pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma, amortizācijas un nomas atskaitījumiem, kā arī pirms uzkrājumiem tiesvedībām (EBITDAR) pērn bija 312 000 eiro pretēji negatīvam rezultātam 152,3 miljonu eiro apmērā gadu iepriekš.

Gauss stāstīja, ka pērn lidsabiedrība pārvadāja 1,6 miljonus pasažieru, kas ir par 21% vairāk nekā 2020.gadā. Savukārt lidmašīnu piepildījums bija 53,6%, kas ir pieaugums par diviem procentpunktiem salīdzinājumā ar 2020.gadu. Turklāt "airBaltic" pērn ar pasažieru lidmašīnām pārvadāja 9000 tonnu kravu, kas ir pieaugums par 20%.

"2021. gada lielākajā daļā mēs joprojām novērojām dažādus ceļošanas ierobežojumus un aviācijas nozares lielākās krīzes turpināšanos. Taču "airBaltic" varēja palielināt lidojumu skaitu un tīros zaudējumus samazināja gandrīz uz pusi salīdzinājumā ar 2020. gadu," stāstīja Gauss.

Viņš arī norādīja, ka "airBaltic" izdevies par 21% palielināt pārvadāto pasažieru skaitu, pateicoties reisu skaita palielināšanai galvenajos biznesa maršrutos.

"airBaltic" vadītājs uzsvēra, ka lidsabiedrība šobrīd ir uz stabila ceļa pretī atlabšanai, un aktīvi pieņem darbā jaunus darbiniekus. Ja 2021. gada noslēgumā "airBaltic" bija 1600 darbinieku, tad šobrīd to skaits ir par 150 darbiniekiem lielāks, un tas turpina augt.

Viņš arī norādīja, ka "airBaltic" ar 33% tirgus daļu ir līderis Baltijas valstīs, tostarp Rīgas lidostā "airBaltic" ir 57% tirgus, Viļņas - 11%, bet Tallinas lidostā - 22%.

Lidsabiedrības finanšu direktors Vitolds Jakovļevs stāstīja, ka "airBaltic" apgrozījums pērn bija par 60% mazāks nekā pirms pandēmijas. Pēdējo reizi kompānijai apgrozījums šādā apmērā bija 2006.gadā.

Jakovļevs arī norādīja, ka, salīdzinot ar 2019. gadu, proti, ar gadu pirms Covid-19 pandēmijas, 2021. gadā katru mēnesi pārvadāto pasažieru skaits bija par 60-70% mazāks.

Savukārt aviokompānijas operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis pastāstīja, ka pērn "airBaltic" pārgāja uz viena lidmašīnas modeļa floti, tādējādi samazinot flotes uzturēšanas izmaksas.

Runājot par "airBaltic" plāniem attiecībā uz akciju kotēšanu biržā, Gauss teica, ka plāni saglabājas nemainīgi un sākotnējais akciju publiskais piedāvājums paredzēts 2023. gada beigās vai 2024. gada sākumā. Viņš arī uzsvēra, ka akciju kotēšana biržā noteikti notiks, un gadu iepriekš "airBaltic" par to informēs sabiedrību.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" 2021. gadā pārvadāja 1,628 miljonus pasažieru, kas ir par 21,4% vairāk nekā 2020. gadā.

"airBaltic" koncerns pandēmijas ietekmētajā 2020. gadā strādāja ar 142,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas bija par 72% mazāk nekā gadu iepriekš, un kompānijas zaudējumi pieauga 29 reizes un sasniedza 264,6 miljonus eiro.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!