Foto: AFI
Nacionālajajai aviokompānijai "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") ir izdevies atgūt lidsabiedrības preču zīmes, kas tagad ir ieķīlātas Finanšu ministrijā (FM), lai tā varētu nodrošināt valsts aizdevumu finanšu grūtībās nonākušās aviokompānijas glābšanai.

Uzņēmumu reģistrā (UR) trešdien reģistrēta jauna komercķīla 32 miljonu latu apmērā, kā devēji ir abi lidsabiedrības valdes locekļi – Laila Odiņa un Vitolds Jakovļevs. Ķīlas ņēmējs ir FM pakļautībā esošās Valsts kases (VK) pārvaldnieks Kaspars Āboliņš, bet pārvaldnieks – Satiksmes ministrija.

VK pārstāve Inese Auniņa portālam "Delfi" skaidroja: lai nodrošinātu valsts izsniegto aizdevumu "airBaltic", šā gada 21.oktobrī tika noslēgts komercķīlas līgums, saskaņā ar kuru par labu FM tika ieķīlātas lidsabiedrības preču zīmes. "Tādējādi reģistrētā komercķīla uz "airBaltic" preču zīmēm nodrošina valsts izsniegto aizdevumu," skaidroja VK pārstāve.

Viņa piebilda, ka pagaidām aizdevums izsniegts 16 miljonu latu apmērā, bet maksimālā summa - 32 miljoni latu - ietver galveno prasījumu: pamatparādu un visus blakus prasījumus, tostarp procentus, līgumsodus un citus.

UR pieejamā informācija par jauno "airBaltic" reģistrēto komercķīlu liecina, ka aviokompānija par labu FM ieķīlājusi vairākas preču zīmes - "BalticMiles", "airBalticHotels", "Baltic Taxi", "airBalticTravel.com", "airBaltic.com", kā arī "airBaltic".

Savukārt sešas dienas pirms šīs ķīlas reģistrēšanas UR reģistrētas divas citas ķīlas – katra piecu miljonu latu apmērā. Šo ķīlu devējas ir "airBaltic" pilnībā piederošā SIA "Baltijas Kravu centrs" un apmācību centrs SIA "Air Baltic Training", kurš lidsabiedrībai pieder pastarpināti caur SIA "Baltic Airlines".

Šajos abos komercķīlu darījumos ieķīlāta visa šo uzņēmumu manta, "airBaltic" minēts kā parādnieks, savukārt abu ķīlu ņēmējs ir "Latvijas Krājbanka", kur iepriekš bija ieķīlātas "airBaltic" preču zīmes. Abas šīs komercķīlas nodrošina prasījumus, kas var rasties no šogad 12.oktobrī slēgtā kredītlīnijas līguma. "Krājbankai" ir tiesības pārdot ieķīlāto mantu bez izsoles, savukārt uzņēmumiem ir aizliegts mantu ieķīlāt atkārtoti.

Jau ziņots, ka iepriekšējais "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks 2009.gadā pārdeva sešas "airBaltic" preču zīmes - "airBaltic", "airBaltic.com", "airBaltic Travel.com", "airBalticHotels", "BalticMiles" un "Baltic Taxi" - otram lielākajam lidsabiedrības akcionāram privātajai SIA "Baltijas aviācijas sistēmas" (BAS), kas tobrīd pilnībā piederēja Flikam.

2010.gada beigās Fliks ieķīlāja iepriekš paša firmai – BAS - nodotās "airBaltic" preču zīmes, rakstīja portāls "Pietiek.com". Preču zīmes ieķīlātas "Latvijas Krājbankā" un "Snoras" bankā, kas pieder miljardierim Vladimiram Antonovam un kur jau iepriekš bija reģistrēta gan BAS, gan personiski Flika dotās komercķīlas par 18,27 miljoniem latu.

Pērn decembrī Flika un BAS dotās komercķīlas apjoms pieauga no 18,27 līdz 31 miljonam latu, paplašinot ieķīlātās mantas apjomu, tostarp ar preču zīmēm. Komercķīlas apmērs mainījās tanī pašā dienā, kad BAS 50% kapitāldaļas nonāca Bahamu salu ārzonas fonda "Taurus Asset Management Fund Limited" īpašumā.

Jau ziņots, ka "airBaltic" preču zīmju nonākšana atpakaļ lidsabiedrības paspārnē bija viens no priekšnosacījumiem valdības un privātā akcionāra līgumā valsts naudas iepludināšanai "airBaltic" tās glābšanai.

Valsts aviokompānijā ieguldīs kopumā 57,6 miljonus latu. Šo naudu valsts aizdos, paredzot iespēju šo kredītu pārvērst par ieguldījumu "airBaltic" kapitālā jeb to kapitalizēt. Patlaban tiek kārtotas formalitātes, lai valsts kompānijā varētu ieguldīt pirmos 16 miljonus latu.

Privātais akcionārs BAS lidsabiedrībā ieguldīs kopumā 50 miljonus latu.

"airBaltic" lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!