Foto: LETA
Nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" šonedēļ tomēr samaksājusi starptautiskajai lidostai "Rīga" iekavēto priekšapmaksu par lidmašīnu apkalpošanu, ko bija vilcinājusies darīt kopš gadumijas, portālam "Delfi" otrdien pastāstīja lidostas pārstāve Sarmīte Bunka-Briljonka.

Lidostas pārstāve atklāja, ka "airBaltic" ir samaksājusi par periodu līdz šīs nedēļas beigām. Aviokompānijai par lidostas pakalpojumiem jāmaksā nedēļu uz priekšu, un šajā piektdienā lidosta gaida maksājumu par nākamo nedēļu, pavēstīja Bunka-Briljonka.

Savukārt "airBaltic" pārstāvis Jānis Vanags portālam "Delfi" atteicās skaidrot iemeslus, kāpēc līdz šim priekšapmaksa kavējusies, norādot, ka lidsabiedrība šādus saimnieciskus jautājumus nekad nekomentē.

Jau ziņots, ka lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse (ZZS) pagājušonedēļ atklāja, ka "airBaltic" kopš šī gada sākuma atkal nemaksā lidostai par lidmašīnu apkalpošanu. Jau pērn lidostai izcēlās konflikts ar "airBaltic", jo aviokompānija atteicās maksāt par lidostas sniegtajiem pakalpojumiem, uzskatot, ka citām lidsabiedrībām tiek piedāvāti izdevīgāki samaksas nosacījumi. Vēlāk "airBaltic" gan sāka maksāt ikmēneša avansa maksājumus par nākamā mēneša pakalpojumiem, un darīja tā līdz pat decembrim.

Taču pērnā gada pēdējā dienā, 31.decembrī, "airBaltic" lidostai paziņojusi, ka samaksās 4.janvārī, bet šajā datumā – ka maksās vēl dienu vēlāk. Portāls "Delfi" noskaidroja, ka samaksāts lidostai nebija līdz pat pirmdienas rītam.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) toreiz skaidroja, ka "airBaltic" nolēmis nemaksāt par janvāri, jo uzskata, ka decembrī par lidostas pakalpojumiem ir pārmaksāts. Taču Luhse uzsvēra - nevarot uzskatīt, ka pārmaksa sedz kārtējā mēneša izmaksas, jo tāda esot bijusi visu laiku. Viņš to salīdzināja ar drošības depozītu par dzīvokļa īri.

Luhse arī informēja, ka šobrīd "airBaltic" lidostai par mēneša pakalpojumiem būtu jāmaksā aptuveni 300 000 tūkstoši latu mēnesī. Iepriekš tie bijuši apmēram 600 000 latu mēnesī, taču šobrīd daļu pakalpojumu aviokompānijai nodrošina uzņēmums "North Hub Service", kura īpašnieku struktūrā ir "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks.

Lidosta "Rīga" un lidsabiedrība pērnā gada vasaras beigās viena pret otru iesniedza tiesā miljoniem latu vērtas prasības. Lidosta sākotnēji vēlējās no "airBaltic" piedzīt 3,4 miljonu latu parādus, kas it kā iekrājušies kopš 2009.gada, vēlāk šo summu papildinot, savukārt "airBaltic" vērsās tiesā ar gandrīz sešu miljonu latu prasību pret lidostu, jo tā nav sniegusi konstruktīvus priekšlikumus par vienlīdzīgas konkurences nosacījumiem lidostā visām aviokompānijām un "airBaltic" par viena pasažiera apkalpošanu lidostā "Rīga" maksā divreiz vairāk nekā īru aviokompānija "Ryanair".

Vēlāk satiksmes ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) uzdevumā strīdnieki noslēdza saprašanās memorandu, kas paredzēja gan iekrājušo parādu atmaksu, gan "airBaltic" "izmaksu samazināšanu par virszemes pakalpojumiem", un sāka gatavot mierizlīgumu abu uzņēmumu prasībām tiesā. Tomēr sarunas par vienošanos pagaidām nav noslēgušās ar rezultātu.

Lidosta "Rīga" ir pilnībā valsts īpašumā, savukārt lidsabiedrībā "airBaltic" valstij pieder 52,6%, bet 47,2% - "airBaltic" prezidentam Bertoltam Flikam un Bahamu salās reģistrētai ārzonas kompānijai uz pusēm piederošajai firmai "Baltijas Aviācijas Sistēmas".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!