Foto: AFI
Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" ir gatava samaksāt mazākuma akcionāra "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) parādu kompānijai "Veriko", kas vērsusies tiesā ar BAS maksātnespējas pieteikumu. Šādu piedāvājumu otrdien tiesas sēdes, kurā skata BAS maksātnespējas lietu, pārtraukumā gan "Veriko", gan BAS pārstāvjiem izteica "airBaltic" pārstāvji.

"airBaltic" pārstāvji uzsvēra, ka tādēļ būtu jāzina, cik lielu summu BAS ir parādā "Veriko", kā arī jāvienojas par samaksas kārtību. Pēc "airBaltic" pārstāvju teiktā, tādējādi tiktu atvieglota tiesa, jo strīds tiktu atrisināts vienkāršākā ceļā.

Tomēr gan "Veriko", gan BAS pārstāvji atzina, ka nav pilnvaroti otrdien pieņemt šādu lēmumu. BAS pārstāvis advokāts Viktors Tihonovs tiesas sēdē pavēstīja ‒ nav slikti, ka cita vietā samaksā parādu, taču viņš nav pilnvarots par to risināt sarunas. Savukārt advokāts Raivo Sjademe, kurš pārstāvēja "Veriko", vairākkārt norādīja, ka BAS parādu līdz tiesas sēdei nav samaksājis un viņš uztur prasību par BAS maksātnespējas pasludināšanu. Advokāts arī neuzskatīja par nepieciešamu sazināties ar klientu, lai noskaidrotu viņa domas. "Gribēt piespiest ar mani par kaut ko vienoties nevar," viņš uzsvēra.

Sjademe arī vaicāja "airBaltic" pārstāvjiem, vai aviokompānijas izteiktais piedāvājums nav jāsaskaņo ar "Latvijas Krājbanku", uz ko tika saņemta atbilde, ka "airBaltic" ir gatavs BAS parādu segt par saviem līdzekļiem un tas ar banku nav jāsaskaņo.

Ņemot vērā "Veriko" pārstāvja nepiekāpību, "airBaltic" pārstāvji vaicāja, vai uzņēmuma mērķis ir pasludināt BAS maksātnespējas procesu. Uz to Sjademe atbildēja, ka vienīgais mērķis ir taisnīgas tiesas spriešana.

Izskatot "airBaltic" iesniegto dokumentu, kurā pausta gatavība samaksāt BAS parādu, tiesa otrdien nolēma pieaicināt lidsabiedrību šajā lietā kā ieinteresēto personu, kā arī deva laiku parāda samaksai, izsludinot pārtraukumu tiesas sēdē līdz 30.janvārim. "airBaltic" pārstāvji tiesai atzina, ka ir gatavi parādu samaksāt nekavējoties, lai gan viņu rīcībā vēl nebija informācijas, cik liels ir BAS parāds "Veriko".

Neviena no iesaistītajām pusēm gan žurnālistiem pēc tiesas sēdes neatklāja, cik liels ir BAS parāds, un šī summa otrdien netika pieminēta arī tiesas sēdē.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Rīgas rajona tiesa 9.janvārī pēc uzņēmuma "Veriko" pieteikuma ierosināja BAS maksātnespējas lietu.

Sjademe aģentūrai BNS iepriekš nevēlējās komentēt, kādēļ uzņēmums nolēmis prasīt tiesā uzņēmuma maksātnespējas procesa pasludināšanu. Savukārt BAS pārstāvji iesniegto maksātnespējas pieteikumu līdz šim nav komentējuši.

BAS reģistrēts 2008.gada 22.decembrī, un tā pamatkapitāls ir 19,3 miljoni latu. BAS 50% kapitāldaļu pieder bijušajam "airBaltic" prezidentam un izpilddirektoram Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management Fund Limited".

Saskaņā ar "Lursoft" datiem "Veriko" reģistrēts 2007.gadā un nodarbojas ar tirgus un sabiedriskās domas izpēti. Tā vienīgais īpašnieks ir Luksemburgas uzņēmums "Serienne Services Group S.A.". Sjademe vēl pērn no 16.jūnija līdz 3.augustam bija "Veriko" vienīgais īpašnieks.

Ziņots arī, ka Satiksmes ministrija 2011.gada 30.novembrī iegādājās BAS piederošos 47,2% "airBaltic" akciju un tādējādi valsts kļuva par 99,8% "airBaltic" akciju īpašnieci. Pēc Satiksmes ministrijas sniegtās informācijas, BAS īpašumā joprojām ir viena "airBaltic" akcija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!