'airBaltic' konkursā izvēlas lidmašīnas lidojumiem uz Krieviju un Ukrainu
Foto: DELFI

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" gatavojas pirkt reaktīvās lidmašīnas, kurās ir līdz 100 sēdvietām, taču bez naudas arī šis darījums var neizdoties, intervijā norāda potenciālais aviosabiedrības investors Ralfs Dīters Montags-Girmess.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Viņš skaidro, ka kompānija jau ir izdarījusi izvēli par labu jaunajām "Bombardier" lidmašīnām "CS300", un ar to viņš apsveicot kompānijas vadītāju Martinu Gausu. Tās savā klasē esot pašas jaunākās lidmašīnas, turklāt komfortablas un ekonomiskas. Pašreiz lidsabiedrības flotē esošās "Q 400" lidmašīnas ir optimālas, lai lidotu īsās - pusotras stundas - distancēs. To ātrums esot salīdzināms ar reaktīvajām lidmašīnām.

Taču patlaban runa esot arī par reaktīvajām lidmašīnām, kurās ir līdz 100 sēdvietām un kuras būtu starpposms starp abiem iepriekš nosauktajiem tipiem. Montags-Girmess skaidro, ka aviokompānija pieņēmusi pareizu lēmumu, uzaicinot piedalīties konkursā trīs vadošos ražotājus. Viss pārējais ir kompānijas un to padomnieku lēmums, kuri uzaicināti no Londonas. Izvērtēšanas process esot dinamisks, jo patlaban būtiski lidojumu virzieni ir Maskava un Kijeva, uz kurieni tiek lidots caur Rīgu un Minsku.

"Kompānija pieņems lēmumu, taču neko nevar pirkt, ja nav naudas," secina potenciālais investors.

Jāatgādina, ka medijos izskanējusi informācija, ka Montags-Girmess nodarbojas ar Krievijā ražoto lidmašīnu "Sukhoi" pārdošanu.

Kā ziņots, Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) sagaida, ka nākamnedēļ valdības sēdē tiks izskatīti gan sagatavotie priekšlikumi par investoru piesaisti aviokompānijai "airBaltic", gan arī investīciju līguma projekts ar jau apstiprināto investoru no Vācijas.

Straujuma pastāstīja, ka pirmdien, 16.novembrī, satiksmes ministra pienākumu izpildītājs kopā ar Satiksmes ministrijas valsts sekretāru Kasparu Ozoliņu un ministrijas ierēdniecību iesniegs viņai variantus, kas šīs nedēļas laikā ir sagatavoti.

Uzsverot, ka absolūti atbalsta investora nepieciešamību, Straujuma atgādināja, ka par konkrēto investoru - Montagu-Girmesu - lēmumu pieņēmusi visa valdība kopā. "Es nepārskatīju valdības lēmumu, bet es lūdzu Satiksmes ministriju (SM) pirms līguma noslēgšanas atnest to un parādīt valdībā," skaidroja premjerministre. Minēto līguma projektu otrdien paredzēts skatīt reizē ar SM piedāvātajiem variantiem.

Kā vēstīts, Ministru kabinets 3. novembrī pēc četru stundu apspriešanās lēma atbalstīt "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" investoru, Vācijas uzņēmēju Montāgu-Girmesu, kura piedāvājums paredz ieguldīt aviokompānijā 52 miljonus eiro, bet valstij attiecīgi būtu jāiegulda 80 miljoni eiro. Kopējais Latvijas aviokompānijas jaunais kapitāls 132 miljonu eiro apmērā veicināšot biznesa plānu un flotes modernizēšanu.

Nākamajā dienā Ministru prezidenta pieprasīja sava partijas biedra satiksmes ministra Anrija Matīsa (V) demisiju.

Patlaban koalīcijas partneri nav pauduši atbalstu 80 miljonu eiro aizdevuma izsniegšanai nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic".

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.