'airBaltic' pamatkapitālu prasa palielināt par 63,7 miljoniem latu; Augulis aicina lemt jau šodien
Foto: Publicitātes foto

Nacionālās aviokompānijas "air Baltic" valdes rosinātais un padomē atbalstītais priekšlikums paredz uzņēmuma pamatkapitālu palielināt par 63 679 065 latu, un satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) aicina valdību par šo jautājumu lemt jau trešdien ārkārtas sēdē, portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā (SM).

No minētajiem 63,7 miljoniem latu pamatkapitālu 30 miljonu latu apmērā rosināts paaugstināt, konvertējot valsts AS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centra" un privātā "airBaltic" mazākuma akcionāra SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) īpašumā esošās lidsabiedrības obligācijas.

Savukārt pārējā daļa būtu apmaksa naudā, kas esot nepieciešama, lai nodrošinātu sabiedrības turpmāku darbību un attīstību.

Valsts pārstāvji "airBaltic" padomē gan uzskata, ka naudā sabiedrībā nepieciešams ieguldīt divreiz lielāku summu - vismaz 60 miljonus latu. Taču šie ieguldījumi atrisinātu tikai sabiedrības negatīvā pašu kapitāla problēmu, norāda SM.

Lai attīstītu "airBaltic", nepieciešams iegādāties jaunas, ekonomiskas lidmašīnas, kā arī veikt nākotnes darījuma kontraktus par degvielas iegādi, lai apdrošinātos pret iespējamām cenu izmaiņām, kur izmaksas, atkarībā no darījuma veida, var būt ievērojami lielākas, padomes valsts pārstāvju sacīto atstāsta SM.

Akcionārs ir saņēmis neauditētu 2010.gada pārskatu, kurā uzrādīti "airBaltic" zaudējumi 34,2 miljonu latu apmērā. Otrdien padome ir pieņēmusi lēmumu un informējusi akcionāru par nepieciešamību steidzami palielināt aviokompānijas pamatkapitālu. Tāpat akcionārs vērsis uzmanību uz lēmuma pieņemšanas atlikšanas iespējamajām sekām attiecībā uz sabiedrības maksātspēju.

Pēc ministrijā teiktā, finansiālā situācija "airBaltic" ir nopietna, un jau martā SM par to esot informējusi Ministru kabinetu. Šobrīd nacionālajai lidsabiedrībai ir pats zemākais pamatkapitāls un pašu kapitāls, salīdzinot ar citām Eiropas aviokompānijām, un, lai nodrošinātu tās turpmāku darbību un attīstību, ir nepieciešams ieguldīt papildu finanšu līdzekļus.

Pēc padziļinātas sabiedrības "airBaltic" finanšu pārbaudes un turpmākas attīstības stratēģijas izvērtēšanas auditorkompānija "KPMG" un finanšu konsultants "Prudentia" secināja: lai nodrošinātu sabiedrības turpmāko darbību un attīstību, nepieciešams palielināt tās pamatkapitālu.

Valdībai ir iesniegti vairāki iespējamie tālākie sabiedrības attīstības varianti. Viens paredz, ka valsts saglabā vairākuma akcionāra statusu, kas nozīmē valsts ieguldījumu pamatkapitāla palielināšanā. Otrs - valsts samazina savu akciju daļu sabiedrībā, kā arī citi varianti.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) aicina valdības vadītāju Valdi Dombrovski (V) nevilcināties un beidzot pieņemt lēmumu par "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanu. To Augulis uzsver Ministru prezidentam nosūtītajā vēstulē, lūdzot jau trešdien izlemt sasaukt valdības ārkārtas sēdi "airBaltic" jautājumā.

Satiksmes ministrs uztur spēkā iepriekš pausto: ja valdība izšķiras saglabāt vairākumu aviokompānijā, tad pamatkapitāla palielināšana jāskata kompleksā ar akcionāru līguma nosacījumu maiņu, nosakot valstij kā lielākajam akcionāram veto tiesības, bāzes lidostu Rīgā un valdi ar diviem valsts puses pārstāvjiem tajā.

"Vai tiešām uzņēmums ir jānoved līdz reisu slēgšanai un daļējai darbības apturēšanai, lai valdība sāktu konstruktīvi rīkoties šajā jautājumā? Pašreizējā situācija izskatās pēc uzņēmuma graušanas ar pagaidām publiski nepaskaidrotu mērķi. Premjeram jāsaprot, ka šādai rīcībai var būt ļoti nopietnas sekas – sākot ar starptautisku skandālu un valsts tēla graušanu līdz pat daudzu cilvēku palikšanai bez darba un starptautiski konkurētspējīga uzņēmuma nogremdēšanai," uzsver satiksmes ministrs.

Jau ziņots, ka premjers intervijā telekompānijas "LNT" raidījumā "900 sekundes" trešdien no rīta sacīja, ka valdības izvirzītie priekšnosacījumi nacionālās aviokompānijas "airBaltic" pamatkapitāla palielināšanai joprojām nav izpildīti, taču šo aspektu Augulis "izraujot no konteksta" un steidzina lēmumu par pamatkapitāla paaugstināšanu.

"airBaltic" dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder lidsabiedrības prezidentam Bertoltam Flikam, bet vēl 50% - Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management". Bahamu kompānija kļuva par BAS daļu īpašnieku pērn decembrī.

"airBaltic" 2009.gadā strādāja ar 206,8 miljonu latu konsolidēto apgrozījumu, kas bija par 2% vairāk nekā 2008.gadā, un 11,133 miljonu latu peļņu pretēji 26,678 miljonu latu zaudējumiem 2008.gadā.

Source

www.DELFI.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form