Foto: PantherMedia/Scanpix

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" pasūtītās Kanādas aviobūves uzņēmuma "Bombardier" lidmašīnas "CS300" saņems nākamā gada septembrī, nevis šā gada pēdējā ceturksnī kā plānots, aviācijas ziņu portālam "Air Transport World" (ATW) apstiprinājis "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

"airBaltic" 2012.gada beigās paziņoja, ka ar "Bombardier" parakstījis līgumu, kas paredz līdz 20 "CSeries" lidmašīnu iegādi. Tobrīd tika noslēgts līgums par 10 jaunu lidmašīnu iegādi, taču "airBaltic" arī nodrošinātas pirkuma tiesības uz vēl 10 lidmašīnām. Vēlāk "airBaltic" paziņoja, ka šo iespēju izmantos un jaunās lidmašīnas tiks piegādātas laika posma no 2015.gada ceturtā ceturkšņa līdz 2017.gadam.

Pērn jūlijā kompānija apstiprināja, ka ir pasūtījusi vēl trīs "Bombardier " lidmašīnas "CS300" un saglabā iespējas pasūtīt vēl septiņas "CS300" lidmašīnas.

Intervija ATW Gauss teicis, ka kavēšanās ar "Bombardier" programmas "CSeries" īstenošanu dēļ "airBaltic" pirmās jaunās lidmašīnas saņems nevis šā gada pēdējos trijos mēnešos kā plānots, bet gan 2016.gada septembrī.

Kad 2012.gadā tika parakstīta nodomu vēstule par darījumu, Gauss teica, ka labprāt lidmašīnas saņemtu jau uzreiz 2012.gadā, ja tas būtu iespējams.

Vēl pērn oktobrī Gauss sacīja, ka "airBaltic" lidmašīnas "CS300" saņems laikus, neskatoties uz "Bombardier" problēmām ar šīs klases lidmašīnu piegādes sākšanu.

"airBaltic" flotē pašlaik ir piecas lidmašīnas "Boeing 737-500", astoņas "Boeing 757- 300", 12 "Bombardier Q400", un tādējādi ir sasniegta 25 lidmašīnu robeža, ko paredz Eiropas Savienības (ES) apstiprinātais kompānijas restrukturizācijas plāns.

"Saskaņā ar ES restrukturizācijas plānu mēs esam ierobežoti ar 25 lidmašīnām un noteiktu jaudas līmeni līdz 2016.gada aprīlim, tomēr mēs tajā iekļaujamies. Pēc 2016.gada mums būs kaut kas jādara, jo [pasūtītas] tieši tik daudz lidmašīnas, lai atjaunotu esošo floti, un mēs vēlamies atkal paplašināties," ATW teicis Gauss.

Viņš norādīja, ka "airBaltic" vēlas pēc iespējas ātrāk "Boeing 737" nomainīt pret "CS300".

Pēdējo gadu laika "Bombardier" ir saskaries ar vairākām problēmām un paziņojis par vairāku tūkstošu darbavietu likvidāciju un biznesa klases lidmašīnu ražošanas pārtraukšanu. Pēdējā laikā sarežģījumu vidū ir bijis arī negaidīti zems pieprasījums pēc jaunajām reaktīvajām lidmašīnām "CSeries", kurām kādu laiku bija problēmas ar dzinējiem, kuru atrisināšana ir aizkavējusi to piegādes.

"airBaltic" apkalpo vairāk nekā 60 galamērķu no savas mītnes bāzes Rīgā. Kompānijas lielākais īpašnieks ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!