Foto: Publicitātes attēli
Starptautiskajā lidostā "Rīga" jauns pasažieru terminālis ir nepieciešams pēc iespējas ātrāk neatkarīgi no tā, vai tiek realizēts lidostas esošā termināļa paplašināšanas projekts vai Latvijas aviokompānijas "airBaltic" iecerētā jaunā termināļa būvniecība, sacīja "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

"Neatkarīgi no tā, kas būvē, Rīgas lidostā jauns terminālis ar akūti nepieciešams," teica Vanags.

Viņš arī pastāstīja, ka lidostā "Rīga" apkalpoto pasažieru skaits pēdējo gadu laikā ir pieaudzis tranzītpasažieru skaita pieauguma dēļ un arī jaunais terminālis ir nepieciešams tieši tranzītpasažieru apkalpošanai. Vanags sacīja, ka tā dēvētajās pīķa jeb sastrēgumstundās pašreizējais lidostas terminālis nespēj pienācīgi apkalpot tranzītpasažierus, kas Rīgā uzturas vien pāris stundu, un pasažieriem rindā pat jāstāv, lai apmeklētu labierīcības.

Vanags norādīja, ka, nepalielinot Rīgas lidostas kapacitāti pīķa stundās, lidostā "Rīga" apkalpoto pasažieru skaits turpmāk samazināsies.
Starptautiskās lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse iepriekš pavēstīja, ka Rīgas lidosta plāno atgriezties pie iepriekš apturētā lidostas esošā termināļa attīstības plāna realizēšanas, jo Latvijas aviokompānijas "airBaltic" iecerētais jaunais pasažieru terminālis pašreizējā situācijā būs pārāk liels.

Pēc Luhses teiktā, 2007.gadā izstrādātais termināļa paplašināšanas plāns jāmodernizē, iekļaujot zemo cenu aviokompāniju specifiku un risinājumu pasažieru plūsmas sadalīšanai no Šengenas un tā dēvētās ne-Šengenas zonas. "Lidosta uzskata, ka papildus nav nepieciešams "airBaltic" terminālis, kas faktiski būtu otra lidosta pie tā paša skrejceļa. Ar pašreizējo pasažieru skaitu mums izdevīgāks būtu modernizētais 2007.gadā izstrādātais lidostas termināļa attīstības plāns, kas spētu apkalpot līdz 10 miljoniem pasažieru gadā," klāstīja Luhse.

Lidostai "Rīga" divu mēnešu laikā ir jāsagatavo 2007.gadā izstrādātais lidostas termināļa paplašināšanas plāna modernizētais variants, kā arī priekšlikumi par iespējamo finansējumu šim projektam, kas jāprezentē Lielo investīciju projektu padomei. "Tālāk valdība lems, kuru no priekšlikumiem - lidostas termināļa attīstības plāna modernizēto variantu vai "airBaltic" termināļa projektu - realizēt," norādīja Luhse.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" iecerējusi Rīgas lidostā būvēt jaunu pasažieru termināli. "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks iepriekš informēja, ka, pēc optimistiskām prognozēm, jaunais terminālis būs gatavs līdz 2013.gada beigām. Plānots, ka jaunais terminālis varēs apkalpot 12 līdz 14 miljonus pasažieru gadā, savukārt investīcijas pasažieru termināļa izveidē pašlaik plānotas apmēram 80 miljoni eiro (56,2 miljoni latu).

Lidosta "Rīga" 2010.gadā kopumā apkalpoja 4,664 miljonus pasažieru, kas ir par 14,7% vairāk nekā 2009.gadā. Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs. Lidostas vienīgais īpašnieks ir valsts.

Kompānija "airBaltic" veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām - Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā. "airBaltic" dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un "Baltijas aviācijas sistēmas" ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!