Foto: Shutterstock
Kartupeļu cietes ražotājs "Aloja Starkelsen" tuvākajā nākotnē plāno sākt pirmās produkcijas piegādes uz Japānu, kur plānots realizēt uzņēmuma ražoto bioloģisko kartupeļu cieti, sacīja uzņēmuma valdes loceklis Jānis Garančs.

Viņš atgādināja, ka aizvadītajā finanšu gadā kartupeļu audzēšanai nelabvēlīgo laika apstākļu dēļ uzņēmumam pietrūka izejvielas un nācās saražot mazāk kartupeļu cietes nekā plānots, bet klientiem piegādāt mazākus cietes apmērus nekā solīts. Taču šajā finanšu gadā plānots apmierināt klientu pieprasījumu un, iespējams, piesaistīt jaunus eksporta tirgus. "Lielākā vai mazākā mērā esam apguvuši Eiropas tirgu un ASV, kas ir lielākie bioloģisko produktu noieta tirgi pasaulē. Tagad aktīvi strādājam pie Āzijas tirgus apguves. Esam ieguvuši arī Japānas bioloģisko sertifikātu un plānojam pirmās piegādes uz Japānu," teica Garančs, pieļaujot, ka tas varētu notikt nākamgad.

Viņš piebilda, ka pieprasījums pēc bioloģiskajiem produktiem pasaulē ik gadu strauji - par 11-12%. Ļoti strauji aug arī pieprasījums pēc bezglutēna produktiem, un vegāniem paredzētām pārtikas precēm, kuru sastāvā nav dzīvnieku izcelsmes produkti. "Bioloģiskie produkti kļūst pieejamāki. Jo lielākas rūpnīcas sāk ražot bioloģiskos produktus, jo vairāk tie ir pieejami, jo vēl straujāk pēc tiem aug pieprasījums," sacīja Garančs. Šo iemeslu dēļ bioloģisko produktu cenas sarūk.

"Aloja Starkelsen" padomes loceklis uzsvēra, ka kompānija saredz uzņēmuma ražoto produktu realizācijas potenciālu nākotnē, jo tos var izmantot dažādu bezglutēna un vegāniem paredzētu pārtikas produktu ražošanā. "Mēs ne tik daudz skatāmies uz tādu izejvielu ražošanu, kuras lielā apmērā tirgū pieejamas patlaban, bet uz izejvielu ražošanu, pēc kurām pieprasījumam pasaulē ir tendence augt nākotnē, un ar kurām tādējādi ir daudz vieglāk iekarot tirgu. Jau tagad esam iekļuvuši starp lielākajiem bioloģiskās kartupeļu cietes piegādātājiem pasaulē," viņš teica.

Jau vēstīts, ka "Aloja Starkelsen" apgrozījums finanšu gadā, kas ilga no 2016. gada 1. septembra līdz 2017. gada 31. augustam, bija 7,957 miljoni eiro, kas ir par 4,4% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās 2,8 reizes un bija 101 443 eiro. Savukārt pagājušajā finanšu gadā "Aloja Starkelsen" apgrozījums, pēc provizoriskiem datiem, bija 8,2 miljoni eiro.

"Aloja-Starkelsen" pamatkapitāls ir 259 131 eiro. Uzņēmuma lielākais īpašnieks ir Zviedrijas kompānija "Sveriges Starkelseproducenter, forening" (97,93%).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!