Foto: LETA
No 1.septembra līdz 1.oktobrim rūpnīcas "AMO Plant" ražošanas telpas tiek slēgtas uz atvaļinājuma laiku, savukārt no 1.oktobra līdz 15.novembrim tiks formēts pasūtījumu portfelis nākamajam gadam, un šajā periodā montāžas līnija rūpnīcā nestrādās. Pēc vienošanās ar administrāciju, daļai darbinieku, kuri izteikuši vēlmi reģistrēties Nodarbinātības valsts aģentūrā, uz šo periodu tiks pārtrauktas darba attiecības, inormē portāls "Jelgavnieki.lv".

"AMO Plant" Protokola nodaļas vadītājs Armands Krūze gasn informē, ka patlaban rūpnīca sekmīgi strādā pie nākošā Jelgavas pasūtījuma, notiek piecu jaunu autobusu montāža. Tiek apzināti Latvijas uzņēmumi, kuru ražotā produkcija varētu aizvietot Nīderlandes autobusa konstrukcijas detaļas un iekārtas.

No šī gada 15.novembra līdz nākamā gada 15.janvārim sāksies ražošanas sagatavošana jaunas produkcijas – lielas ietilpības pilsētas autobusa "MAN 21" montāžai. Uz šo periodu tiek organizētas ražošanas un inženieru personāla apmācības rūpnīcās "MAN" un "AMO Plant". Mācību rīkošanai piesaistīti Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras ( LIAA) līdzekļi.

Uzņēmums sola, ka no šī gada decembra tiks uzsākta apgūtā autobusa modeļa "Ambrassador" sērijveida ražošana. Autobuss paredzēts vietējam un Baltijas tirgum, kam 2012 gadā plānots saražot 50 autobusus. Savukārt marta beigās sāksies "MAN" pilsētas autobusu ražošana Krievijas tirgum (kopā 52 vienības 2012.gadā).

Sakarā ar plāniem uzsākt jaunas produkcijas ražošanu 2012.gadā montāžas rūpnīcā esot plānots pieņemt darbā papildus darbiniekus, inormē uzņēmums.

Uzņēmums "AMO Plant" dibināts 2005. gadā. Uzņēmuma akcionāri ir: Maskavas valdība (92,6%), AS "AMO ZIL" (4,4%), Jelgavas Dome (2,6%) AS "Ferrus" (0,3%). Kopējais investīciju apjoms uz šo brīdi sastāda vairāk nekā 30 miljonus eiro. Pašlaik rūpnīcā ir nodarbināti 62 darbinieki.

Galvenais ražošanas process – auto tehnikas montāža. Tehnoloģijas elastība un daudzpusība ļauj vienlaikus komplektēt dažādu tehniku. Ņemot vērā labvēlīgo tirgus konjunktūru par bāzes virzienu tika izvēlēta autobusu ražošana. Saskaņā ar plānoto darba grafiku, 2010.gada septembrī pēc Holandes koncerna "VDL" licences, tika uzsākta pilsētas autobusu "Ambassador" montāža. Autobusi ir paredzēti Latvijas tirgum.

Paralēli norisinās darbi pie vidējās tonnāžas kravas automobiļa "ZIL 4362СО" adaptācijas Eiropas tirgum. Sertifikācijai ir sagatavota šasija pēc "Eiro 5" standarta, norisinās jaunas kabīnes izstrāde. 2012.gada beigās uzņēmums plāno uzsākt kravas transportlīdzekļu ražošanu. Pabeidzot darbus pie kabīnes izstrādes, "AMO Plant" inženieru biroja spēkiem tiek plānota skolas autobusa budžeta varianta izveide uz "AMO ZIL" agregātu bāzes.

Saskaņā ar apstiprināto ražošanas diversifikācijas programmu, "AMO Plant" turpina Āfrikas valstu tirgiem pilnībā adaptētu Baltkrievijas "Belarus" traktoru montāžu.

Uzņēmuma nākotnes plānos ir paredzēta ražošanas lokalizācija un kompozītmateriālu izstrādājumu rūpnīcas celtniecība. LIAA šī gada 7.jūnijā apstiprināja AS "AMO Plant" Eiropas Savienības fonda projekta iesniegumu "Transporta līdzekļu plastmasas virsbūvju detaļu ražošanas struktūrvienības izveide"

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!