Foto: F64
Latvijā apdrošinātāji ar laiku varētu atgriezties pie jautājuma par tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmas ieviešanas, ņemot vērā, ka šāda sistēma ir ieviesta Igaunijā, intervijā sacīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

"Kopīgā spriedze par tiešo regulējumu vairs nav tik liela, jo tie apdrošinātāji, kuriem tas likās svarīgi, ir ieviesuši papildu produktus. Vienlaikus tagad tiešais regulējums ir ieviests Igaunijā. Ņemot vērā, ka vairums apdrošinātāju strādā visā Baltijā, noteikti tiks pētīta pieredze un pie šī jautājuma pēc kāda laika mēs varētu atgriezties," teica Stengrevics.

Viņš arī norādīja, ka Latvijas likumos ir paredzēts viss, lai šos sistēmu varētu izveidot.

"Savulaik apdrošinātāji sadalījās precīzi divās daļās jautājumā par to, kā tiks veikti savstarpējie norēķini starp kompānijām, un pieņemt vienotu lēmumu neizdevās. Tie apdrošinātāji, kuri uzskatīja, ka klients ir jāapkalpo pilnībā – ne tikai tajā gadījumā, kad kaut kas ir jāmaksā viņa vietā, bet arī tad, kad viņam kaut kas ir noticis, -, par papildu samaksu ieviesa šādus produktus," klāstīja LTAB vadītājs.

Tāpat Stengrevics piebilda, ka šos produktus apdrošināšanas sabiedrību klienti pērk, bet ir grūti pateikt, cik tie ir populāri. "Par to mums datu nav. Vienlaikus neviens apdrošinātājs, kurš tos ir ieviesis, nav no tiem atteicies. Noteikti ir klientu loks, kuriem tas ir svarīgi. Galu galā ir daudz vienkāršāk, ja visu sedz tavs apdrošinātājs un pēc tam jau tas cīnās ar otru pusi," viņš sacīja.

Jau vēstīts, ka 2011.gada oktobrī tika pieņemtas OCTA likuma izmaiņas, kas paredzēja ieviest tiešo zaudējumu regulēšanu. Sistēma paredz, ka nelaimes gadījumā cietušais pēc atlīdzības var vērsties pie savas apdrošināšanas sabiedrības, nevis vainīgā apdrošinātāja. Pieņemtās likuma izmaiņas ļauj apdrošinātājiem pēc brīvprātības principa pievienoties tiešo zaudējumu regulēšanas sistēmai.

Latvijā OCTA apdrošināšanu piedāvā 10 risku apdrošināšanas kompāniju.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!