Foto: Publicitātes foto

Šajā vasaras sezonā Latvijā plānots atputekļot 451,01 km valsts autoceļu ar grants segumu. Ar katru gadu atputekļoto kilometru skaits valsts ceļu tīklā palielinās, informē VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.

Šogad aprīlī un maijā atputekļošana ar kalcija hlorīdu (CaCl₂) veikta jau 241 km valsts autoceļu ar grants segumu, izlietojot 310 050 eiro. Tā kā pavasaris ir salīdzinoši sauss, pieprasījums pēc atputekļošanas bijis jau martā.

Grants segumu atputekļošana veicama posmos ar pastāvīgu satiksmes intensitāti apdzīvotu vietu, māju, skolu un sabiedriski nozīmīgu vietu tuvumā. Uz valsts autoceļiem visplašāk lietotais atputekļošanas reaģents ir kalcija hlorīda šķīdums vai pārslas. Grants segumam pirms atputekļošanas ir jābūt līdzenam, bez bedrēm un citiem defektiem. Ja nepieciešams, jāparedz grants seguma planēšana vai profilēšana, ieteicams to veikt tieši pirms atputekļošanas reaģenta iestrādes. Ja mitrums grants segumā ir nepietiekams, tad pirms CaCl₂ pārslu kaisīšanas ceļš tiek arī mitrināts, skaidro uzņēmumā.

Atputekļošanas biežums atkarīgs no: satiksmes intensitātes, laikapstākļiem (nokrišņiem), kā arī ceļu uzturēšanas darbiem (piemēram, pēc greiderēšanas atputekļošanas efekts nesaglabājas).

Šo iemeslu dēļ atputekļošanu var būt jāveic atkārtoti. Piemēram, 2021. gadā atputekļošanu plānoja uz 438 km autoceļu, bet, tā kā daudzviet bija nepieciešamība atputekļot atkārtoti, faktiskais apjoms sasniedza 691 km.

Atputekļošanai paredzēto posmu sarakstu veido, vadoties pēc vienotiem kritērijiem, kas apkopoti LVC izstrādātajās "Vadlīnijās autoceļu ar nesaistīta materiāla segumu atputekļošanai".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!