Foto: LETA
Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saņemtas divas sūdzības par SIA "Rīgas satiksme" autobusu iepirkuma konkursa rezultātiem, liecina biroja mājaslapā pieejamā informācija.

Vienu sūdzību iesniegusi personu apvienība, kas sastāv no SIA "Domenikss" ("Mercedes" pārstāvis) un AS "Swedbank", bet otru - autobusu ražotājs "VDL Bus&Coach b.v.". Sūdzību izskatīšanas termiņš patlaban vēl nav noteikts.

Jau ziņots, ka "Rīgas satiksme" nolēmusi iegādāties 175 autobusus no firmas "Solaris" par 75,8 miljoniem eiro. Uzņēmums vēlas iegādāties 115 autobusus 18 metru garumā un 60 autobusus 12 metru garumā.

Iepirkuma līguma kopējā summa būs līdz 75,8 miljoniem eiro, taču tajā paredzēta iespēja, kopējo pasūtījuma apjomu piecu gadu laikā palielināt līdz 30%. Pamatlīgumā paredzēts, ka 175 autobusi izmaksās aptuveni 58,3 miljonus eiro.

Uzvaretāja piedāvājums paredz, ka jaunajos autobusos būs zemā grīda, informācijas tablo, apkures un kondicionēšanas iekārtas un drošības kameras. Tie darbosies ar dīzeļdzinējiem. Visus autobusus piegādās piecu gadu laikā. Paredzēts, ka tie kalpos 12 gadus.

Viena 18 metru garā autobusa cena - 318 000 eiro, bet 12 metrus garā autobusa cena - 242 500 eiro. Kopā ar iespējamo papildu aprīkojumu garo autobusu cena sasniegs 359 109 eiro, bet 12 metrus garo autobusu cena sasniegs 283 609 eiro.

Jauno autobusu iegādei finansējumu piesaistīs ražotājs, un "Rīgas satiksmei" maksa par kapitāla lietošanu būs 3,7 un trīs mēnešu EURIBOR likme. Atmaksas periods būs 10 gadi no autobusu nodošanas ekspluatācijā, kā arī paredzēts sešu mēnešu "labvēlības periods". "Solaris" līguma izpildei nav pieprasījis avansa maksājumu un piedāvājis trīs gadu vai 200 000 kilometru noskrējiena garantiju.

Autobusu iepirkuma konkursā piedāvājumus iesnieguši četri ražotāji - "Solaris" no Polijas, vācu ražotāji "Mercedes Benz", Itālijas, Francijas un Vācijas dibinātā kompānija "Iveco", kā arī Latvijā izveidotais uzņēmums "Amoplant".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!