Aptauja: Kuri slaveni zīmoli vēl pietrūkst Latvijā?
Foto: Publicitātes attēli

Lai noskaidrotu iedzīvotāju viedokli par to, kuri slaveni zīmoli vēl pietrūkst Latvijā, portāls "Delfi" sadarbībā ar Baltijas reģiona lielāko franšīzes izstādi un konferenci "Franchise Hub Expo" no 20. oktobra līdz 2. novembrim rīko lasītāju aptauju, aicinot balsot par vienu no deviņiem pasaules mēroga zīmoliem, kuri vēl nav pārstāvēti mūsu valstī. Ja vēlaties bez maksas apmeklēt izstādi un konferenci "Franchise Hub Expo", kas norisināsies Rīgā 11. novembrī, tad aptaujas beigās norādiet savu e-pastu.


Lai iepazīstinātu ar franšīzes biznesa iespējām mūsu reģionā, pēc Lietuvas Biznesa darba devēju konfederācijas iniciatīvas jau ceturto gadu notiks starptautiskā franšīzes izstāde "Franchise Hub Expo". Šogad tā tiek rīkota vienlaicīgi trijās valstīs - Lietuvā, Latvijā un Baltkrievijā. Rīgā pasākums notiks 11. novembrī viesnīcā "Maritim Park Hotel Rīga", sadarbojoties ar Latvijas Universitāti.

"Franchise Hub Expo" ir unikāls pasākums, kurā pasaulē zināmo zīmolu pārstāvji var tikties ar vietējiem uzņēmējiem, kam ir interese par franšīzes iegādi. Izstādē būs laipni gaidīti arī visi tie, kas vēl tikai plāno uzsākt savu biznesu un vēlētos to veidot pēc franšīzes principa. Izstādes laikā būs iespējams saņemt izsmeļošu informāciju un konsultācijas dažādos ar franšīzi saistītos jautājumos.

Kā norāda izstādes rīkotāji, daudzi pasaulslavenie zīmoli latviešiem jau ir pazīstami. Nevienu vairs neizbrīnīs ātrās ēdināšanas restorāni "McDonald's", "Mango" apģērbi, "The Body Shop" kosmētika vai "Jysk" veikali, kas piedāvā preces mājas labiekārtošanai. Visi šie zīmoli darbojas pēc franšīzes principa.

"Franšīze nozīmē to, ka uzņēmums par noteiktu samaksu ir ieguvis tiesības Latvijā izmantot zīmolu, produktu receptes, darbības metodiku - citiem vārdiem, visu biznesa sistēmu. Tā arī ir franšīze, - kad bizness tiek veidots nevis no nulles, bet iegūstot tiesības pārņemt citur pārbaudītās iestrādes un gadu gaitā uzkrāto pieredzi", - skaidro Lietuvas stratēģiskās vadības konsultantfirmas "Advanced Advice" vadītājs, franšīzes eksperts Iļja Malkins.

Viņš norāda, ka franšīze ir lielisks veids, kā biznesa uzsākšanu padarīt ātrāku un vieglāku. Piemērs - uzņēmējs ir nolēmis dibināt hamburgeru restorānu: ja viņš to darīs patstāvīgi, nāksies strādāt pie nosaukuma un logotipa, sākt no "baltas lapas", sastādot restorānu ēdienkarti, veidojot interjera dizainu, pārdomājot darba procesus un simtiem citu detaļu. Franšīze ir lieliska iespēja saīsināt šo ceļu un, piemēram, kopā ar pasaulslaveno zīmolu "McDonald's" pārņemt arī vairāku gadu desmitu gaitā pilnveidoto biznesa modeli.

"Dodoties uz ārzemēm darba darīšanās vai atvaļinājumā, jau iepriekš ar nepacietību gaidu vienu no mazajiem prieciņiem - rīta kafiju "Starbucks" kafejnīcā. Latvijā gan ir kafejnīcas ar līdzīgu koncepciju, tomēr pasaules lielākais kafijas gatavošanas tīkls man nozīmē kaut ko īpašu", stāsta uzņēmēja Inese Bērs.

Diemžēl virkni pasaulslavenu zīmolu var redzēt tikai ārzemju braucienos vai filmās, jo Latvijā to vienkārši nav. Latvijas tirgū nav pārstāvētas ne tikai "Starbucks" kafejnīcas vai "Dunkin' Donuts" virtuļu veikaliņi, bet arī rokmūzikas iedvesmoto kafejnīcu tīkls "Hard Rock Cafe", hamburgeru "karalis" - ātrās ēdināšanas restorāns "Burger King", "IKEA" mēbeļu, mājas interjera priekšmetu un iekārtu veikali un daudzi citi pasaulē labi pazīstami zīmoli.

Veiksmīgās franšīzes uz Latviju visbiežāk atceļo no ASV, Lielbritānijas un Skandināvijas. Tieši šajās valstīs ir radušies daudzi spēcīgi zīmoli, kas vēlāk izplatījušies citur pasaulē. Plānojot sava biznesa attīstību, lielie uzņēmumi izvēlas vispirms jau labi zināmos reģionus un valstis ar lielāku tirgu. Tādas zemes kā Latvija, Lietuva vai Baltkrievija ilgu laiku pat netika vērtētas kā iespējamie attīstības virzieni.

"Kaut arī situācija mūsu reģionā pēdējā laikā ir krietni mainījusies, mēs joprojām pārāk maz stāstām par sevi, un potenciālie franšīzes devēji pārāk maz zina par biznesa attīstības perspektīvām mūsu valstīs", norāda Malkins.

"Franchise Hub Expo 2014" Rīgā notiks 11. novembrī.

Reģistrācija uz pasākumu: šeit.  Plašāka informācija: http://www.franchisehub.eu.

Source

DELFI Bizness
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form