Foto: airBaltic

"Nākamnedēļ atkal lidosim tikai ar mūsu "Airbus"," ierakstā saziņas vietnē "Twitter" informē Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Aviokompānijas vadītājs atgādina, ka dzinēju trūkums, kas saistīts ar ieilgušo kovida krīzi un kara Ukrainā ietekmi, samazināja "Airbus A220-300" pieejamību. Lai situāciju risinātu, "airBaltic" nomāja lidmašīnas no citām lidsabiedrībām.


Aviokompānijā "Delfi Bizness" informēja, ka "atlikušās divas lidsabiedrības "Carpatair" īstermiņa nomas lidmašīnas "Airbus A319", kuras "airBaltic" uz laiku līdz šim brīdim izmantoja, nākamnedēļ pēc nomas līguma termiņa beigām atkal pievienosies "Carpatair" flotei". Tas nozīmē, ka, sākot ziemas sezonu, "airBaltic" sniegs pakalpojumus, izmantojot tikai savus "Airbus A220-300" gaisa kuģus.

"Delfi Bizness" jau rakstīja – pasažieru neapmierinātību izsauca fakts, ka, iegādājoties biļetes lidojumam ar Latvijas nacionālo aviokompāniju "airBaltic", negaidīti atklājās – jālido ar vizuāli sliktākā stāvoklī esošām lidmašīnām, kas nomātas no citām kompānijām. Aviokompānijā skaidroja, ka tas saistīts ar finansiāliem aspektiem un uzsvēra – pretējā gadījumā lidojumus būtu jāatceļ pavisam.

"airBaltic" vadītājs Martins Gauss intervijā aģentūrai LETA jūlija vidū skaidroja, ka parasti aviokompānijas lēmumus par savu floti pieņem jau pusgadu iepriekš. Covid-19 pandēmijas laikā "airBaltic" spriedusi, ko darīt ar savām lidmašīnām, un, balstoties uz prognozēm, tika nolemts daļu no flotes ilgtermiņā izīrēt citām aviokompānijām, piemēram, "Lufthansa" un "Scandinavian Airlines" (SAS). Tomēr tad esot sākušās piegādes ķēžu problēmas vairākām detaļām, kas nepieciešamas lidmašīnu apkopei, un apkopes ieilgst, kā rezultātā "airBaltic" nav pieejamas tās lidmašīnas, kas atrodas tehniskajā apkopē. Tā kā "airBaltic" nevar atgūt lidmašīnas, kuras ir nodevusi kādam citam ilgtermiņa īrei, aviokompānijai ir divas iespējas – atcelt reisus vai atrast kādu citu, kas tai izīrē savas lidmašīnas īstermiņā. Latvijas lidsabiedrība izvēlējusies otro variantu. Pēc Gausa teiktā, visas lidmašīnas, kuras "airBaltic" nomāja īstermiņā, ir no Eiropas aviokompānijām, kuras ir apstiprinājusi Civilās Aviācijas aģentūra.

Vienlaikus oktobra sākumā aģentūra LETA vēstīja, ka "airBaltic" turpina slēgt jaunus līgumu par savu"Airbus" lidmašīnu izīrēšanu citām lidsabiedrībām.

"Air Baltic Corporation" ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995. gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 97,96% akciju, kamēr pārējiem akcionāriem pieder 2,04%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!