Foto: LETA

VAS "Latvijas gaisa satiksme" (LGS) ieņēmumi ir samazinājušies vairāk nekā par 90%. Tāpēc LGS valde ir nolēmusi apturēt uzņēmuma investīciju plānu realizēšanu ar mērķi koncentrēt finanšu resursus savu pamatfunkciju pilnvērtīgai un drošai realizēšanai Latvijas gaisa telpā, portālu "Delfi" informēja LGS valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš.

Sakarā ar ārkārtējo situāciju, kas valstī ir izsludināta Covid-19 izplatības ierobežošanai, ir pieņemts lēmums par pasažieru pārvadājumu apturēšanu lidostā "Rīga". Savukārt vispārējās epidemioloģiskās situācijas dēļ citviet pasaulē ir strauji samazinājies tranzītlidojumu skaits. Vienlaikus ir pieņemts lēmums līdz brīdim, kad aviācijas nozare atjaunos pilnvērtīgu darbību, daļēji apturēt LGS darba koplīguma normu piemērošanu.

Solidarizējoties ar uzņēmuma darbiniekiem, LGS valde ir arī pieņēmusi lēmumu ierosināt uzņēmuma padomei noteikt valdes locekļiem izmaksājamo atalgojumu 50% apmērā no pašreizējās darba samaksas, kā arī krīzes laikā, ievērojot sociālās atbildības principus, samazināt darba samaksu dažādās darbinieku grupās.

"Mēs esam viena komanda, vienots kolektīvs un krīzi pārvarēsim kopā, grūtības uzņemoties solidāri," lēmumu pamato Tauriņš.

"Lai pēc krīzes, aviācijas nozarei atsākot normālu darbību, mēs varētu turpināt aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu, LGS vadības uzdevums ir saglabāt darbiniekus, kuru izglītība un kompetence bieži vien ir unikāla un kuru aizstājējus darba tirgū nebūs iespējams atrast. Tāpēc izdevumu optimizācija notiks uz investīciju, izmaksu un darba algu solidāras samazināšanas rēķina, darbinieku atlaišanu uzskatot par galējo līdzekli un cerot, ka to nevajadzēs izmantot," skaidro Tauriņš.

LGS ir pienākums nodrošināt likumā "Par aviāciju" un saistītajos normatīvajos aktos valsts noteiktos uzdevumus arī ārkārtējas situācijas apstākļos, īstenojot valsts attīstības un drošības intereses, veicot aeronavigācijas pakalpojumu sniegšanu un Latvijas Republikas gaisa telpas kontroli.

LGS pieder specifiskas iekārtas (sakaru, navigācijas, radiolokācijas, meteoroloģijas u.c.) un sistēmas (piemēram, gaisa satiksmes vadības sistēma ATRACC), un LGS atbilstoši starptautisko normatīvu prasībām ir jānodrošina to nepārtraukta darbība divdesmit četras stundas diennaktī. Jebkāda sistēmu un iekārtu atslēgšana nav pieļaujama, jo turpinās valsts, militārie, kā arī kravu un repatriācijas lidojumi, kā arī avārijas situācijās ir jānodrošina gaisa kuģu apkalpošana.

Covid-19 izplatīšanās apstākļos šī gada 22. martā lidostā "Rīga" nolaidās tikai 23 gaisa kuģi, kamēr 2019. gadā vidēji diennaktī no lidostas "Rīga" pacēlās un lidostā nolaidās 238 lidmašīnas.

Būtiski ir samazinājies arī LGS vadīto tranzītlidojumu skaits. 22. martā LGS vadīja 167 lidojumus, kamēr pagājušajā gadā vidēji dienā - 590 lidojumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!