Foto: LETA

Arī satiksmes ministrs Anrijs Matīss saņēmis neoficiālu informāciju, ka Krievijas dzelzceļš varētu pārtraukt ogļu un minerālmēslu kravas caur Rīgas ostu.

Ministrs pauda, ka trešdien, 12. augustā, šādu informāciju saņēmis, taču viņam vēl nav izdevies sazināties ar kolēģiem Krievijā, lai gūtu tam oficiālu apstiprinājumu.

Vienlaikus Matīss neizslēdza iespēju, ka šāds lēmums teorētiski varētu būt saistīts ar bijušā valsts kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšanu. Taču nekāda oficiālu informāciju Satiksmes ministrija nav saņēmusi.

Ministrs arī apliecināja, ka ceturtdienas laikā LDz un ministrija centīsies rast skaidrību attiecīgajā jautājumā.

Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks ceturtdien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" atklāja, brīvosta saņēmusi neoficiālu informāciju, ka Krievijas dzelzceļš pārtrauks ogļu tranzītu caur Rīgas ostu.

Viņš izteica cerību, ka šī informācija nepiepildīsies, jo tas būtu ļoti liels trieciens Rīgas ostai un Latvijas tautsaimniecībai. Ogles veido vairāk nekā trešdaļu Rīgas brīvostā pārkrauto kravu.

Ameriks atzīmēja, ka septiņi mēneši ir bijuši pozitīvi Rīgas ostai - kravu apgrozījums pieaudzis par 1%. "Vakar pēcpusdienā tika saņemta neoficiāla informācija no dzelzceļa, ka varētu tikt pārtraukta ogļu kravu nosūtīšana. Krievijas dzelzceļš varētu pārtraukt ogļu kravu vešanu uz Rīgas ostu. Tas varētu ietekmēt situāciju ļoti nopietni, jo ogļu kravas ir vairāk nekā trešdaļa no visām kravām, kas tiek apkalpotas ostā," teica Ameriks.

Viņš uzsvēra, ka pagaidām tā esot neoficiāla informācija. "Es ceru, ka tas neapstiprināsies, bet parasti pēc neoficiālas informācijas jau seko nākošie soļi. Ameriks arī norādīja, ka katra apkalpotā ogļu krava Latvijas ekonomikai dod 10 eiro pievienoto vērtību. "Rēķināmies - miljons tonu ir desmit miljoni eiro. Ogļu kravas ir apmēram 13, 14 miljoni tonu - tad tie ir 130, 1340 miljoni eiro zaudējumi," klāstīja Ameriks.

Jau vēstīts, ka Rīgas brīvosta pirmaja pusgadā pārkrāvusi par 2% vairāk kravu nekā pērn. 2014.gadā kopumā Rīgas ostā pārkrāva 41,08 miljonus tonnu kravu, kas ir par 15,8% vairāk nekā gadu iepriekš.

Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!