Foto: LETA

Lai gan jau janvāra sākumā bija jāsākas ilgi plānotajam Latvijas šprotu pirmo kravu eksportam uz Ķīnu, tas joprojām nav noticis. Zivrūpnieki uzskata, ka vainojama Ārlietu ministrijas neizdarība.

"Īsti nezinām, kurš īsti ministrijā vai vēstniecībā ir atbildīgs, tomēr izrādījās, ka laicīgi nav pagarināts līgums, kas noslēgts starp Latviju un Ķīnu zivju tirdzniecības jomā. Diemžēl sarežģītajā situācijā, kad zivrūpnieki paši spējuši atrast jaunu noieta tirgu, bet valsts līmenī atlicis nokārtot tehniskas detaļas, tas nav izdarīts. Vajadzīgais sertifikāts ir, pagarinātā līguma - nav. Tā nav normāla attieksme, ja valsts grib saņemt nodokļus no eksporta," sacīja Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits.

Savukārt AS "Brīvais vilnis" vadītājs Arnolds Babris atzina, ka notikušā dēļ uzņēmuma potenciālie zaudējumi ir 250 000 eiro ik mēnesi.

"Mums bija plāns sūtīt piecus konteinerus ar šprotu konserviem, katra konteinera vērtība ir apmēram 50 000 eiro. Tātad attiecīgie zaudējumi nepagarinātā līguma dēļ ir 250 000 eiro. Prece bija gatava, diemžēl to nāksies realizēt citur, protams, par zemāku cenu," norādīja Babris.

"Maijā došos uz izstādi Ķīnā, bet tagad man nav nekā, ko parādīt iepircējiem. Nezinu, kura ir tā augstā amatpersona, kam bija jārūpējas par dokumentācijas sagatavošanu, bet tas tikai norāda uz joprojām apbrīnojamo birokrātiju un biznesa ignorēšanu," sacīja uzņēmējs.

Kā ziņots, eksporta pakalpojumu kompānija "Sino Business Links Latvia" bija plānojusi janvāra sākumā uz Ķīnu sūtīt pirmo šprotu partiju. Kā iepriekš sacīja uzņēmuma līdzīpašnieks Jānis Arbidāns, ilgtermiņā apjomi tiek plānoti lieli - piegādāt kravas ik ceturksni vai ik mēnesi atkarībā no pieprasījuma.

Kā liecina informācija uzņēmuma mājaslapā, starp "Sino Business Links Latvia" klientiem ir tādi zīmoli kā "Cido", "Dobeles dzirnavnieks", "Brīvais vilnis", "Puratos Latvia", "Iecavnieks&Co", "Caps", "Mottra", "Abavas vīni", "Bujums", "Wilds Baltic", "Bio2You" u.c.

"Sino Business Links Latvia" sadarbības partneri Ķīnā lielākoties ir tirdzniecības centru operatori, pārtikas lielveikali un minimārketu ķēdes, kuros teju visa plauktos esošā produkcija ir ražota ārpus Ķīnas. Uzņēmums Latvijas produktus plāno izplatīt arī caur citiem kanāliem, piemēram, apakšizplatītājiem, ar kuru palīdzību tiek veidots savs produktu izplatīšanas kanāls, kā arī tiek izmantotas e-platformas, kas pēdējos gados Ķīnā ir ļoti populāras. "Sino Business Links Latvia" 2015.gada pavasarī Šanhajā plāno atvērt pārstāvniecību ar savu distribūcijas centru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!