Foto: LETA
Atsakoties no novecojušajām "Fokker 50" lidmašīnām, nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" plāno arī atlaist aptuvenu 200 cilvēkus, teikts uzņēmuma prezidenta Bertolta Flika paziņojumā.

Fliks paziņojumā skaidro, ka lidsabiedrība cenšas nodrošināt zemas cenas klientiem, samazinot izmaksas, un to vēlas panākt, atsakoties no desmit "Fokker 50" tipa lidmašīnām agrāk nekā bija plānots iepriekš. Lai gan iepriekšējos 12 gados "Fokker 50" lidmašīnas ir  godam kalpojušas un bijuši kompānijas galvenie darba zirgi reģionālajiem lidojumiem.

""Fokker 50: ir lieliska lidmašīna. Tomēr pieaugošās degvielas cenas un uzturēšanas izmaksas lidmašīnām, kuras vairs neražo, liek mums rīkoties. Pērn mēs jau iepazīstinājām ar modernajām "Bombardier Q400" jaunās paaudzes lidmašīnām, kas ir daļa no "airBaltic" flotes modernizācijas plāna. Mēs skaidri redzam šo lidmašīnu pozitīvo ietekmi uz aviokompānijas efektivitāti un operatīvajām izmaksām, kas ļauj mums turpināt piedāvāt pievilcīgas biļešu cenas," paziņojumā skaidro Fliks.

Atsakoties no "Fokker 50", "airBaltic" lidos ar lielākām lidmašīnām, kurās ir vairāk sēdvietas. "Tas nozīmē, ka mēs pielāgosim arī "airBaltic" iekšējās funkcijas, lai ietaupītu 30 miljonus latu ar mērķi turpināt piedāvāt mūsu pasažieriem pievilcīgas biļešu cenas. Diemžēl tas prasīs arī darbinieku skaita samazināšanu - kopumā tas skars vairāk nekā 200 cilvēku," atzīst Fliks.

"Šie mums ir skarbi lēmumi. Taču mēs esam pārliecināti, ka mūsu pasažieri tikai iegūs lidojot ērtākās, efektīvākās un jaunākās lidmašīnās ar uzlabotu servisu un punktualitāti par pieejamu cenu," norada lidsabiedrības vadītājs.

 

Jau ziņots, ka "airBaltic" ir nonākusi finanšu grūtības. Aviokompānijas neauditētais 2010.gada pārskats liecina, ka "airBaltic" zaudējumi pērn bija 34,2 miljoni latu. Šobrīd nacionālajai lidsabiedrībai esot pats zemākais pamatkapitāls un pašu kapitāls, salīdzinot ar citām Eiropas aviokompānijām.

 

Kompānijas padome atbalstīja lēmumu steidzami palielināt aviokompānijas pamatkapitālu par 63 679 065 latiem. No tiem par 30 miljonu latu kapitālu piedāvāts palielināt, konvertējot valsts AS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centra" un BAS īpašumā esošās lidsabiedrības obligācijas. Savukārt pārējā daļa būtu apmaksa naudā.

 

Savukārt valdība otrdien pēc aptuveni trīs stundu ilgām diskusijām slēgtajā sēdē nolēma glābt maksātspējas problēmās nonākušo nacionālo lidsabiedrību "airBaltic", vai nu pilnībā pārņemot kompāniju valsts rokās vai ieguldot vairākus miljonus latu pamatkapitālā. Priekšlikumus konkrētai rīcībai valdība no finanšu konsultanta sagaida divu nedēļu laikā, taču jau tagad zināms, ka pašreizējo "airBaltic" prezidentu Bertoltu Fliku valdība nevēlas redzēt aviokompānijas vadītāja krēslā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!