Foto: Publicitātes foto
Jauno 32 elektrovilcienu iegādes projektā atvēlēs divus miljonus eiro vilcienu ražošanas uzraudzībai, ceturtdien nolēma valdībā.

Līdzšinējo 255,889 miljonu vietā projekta izmaksas būs 257,889 miljoniem, jo par aptuveni diviem miljoniem eiro AS "Pasažieru vilciens" iegādāsies ārpakalpojumu vilcienu ražošanas uzraudzībai.

Satiksmes ministrija (SM) informē, ka ilgtermiņā projekta izmaksas varētu vēl sadārdzināties, jo plānotais finansējums jauno vilcienu apkopes centra būvniecībai provizoriski varētu palielināties par 14 miljoniem jeb līdz 25,4 miljoniem eiro. Precīzākas būvniecības izmaksas būs iespējams noteikt tikai projektēšanas stadijā, kam jānoslēdzas ne vēlāk kā 2022.gada sākumā.

Vilcienu apkopes centra būvniecībai par atbilstošāko vietu patlaban izvēlēta Vagonu parka "C" teritorija Rēznas ielā 9, k-9, Rīgā. Centra nodošana ekspluatācijā, laikus veicot projektēšanu un būvniecības iepirkumus, tiek paredzēta ne ātrāk kā 2025.gada beigās.

Jauno vilcienu defektus vai to bojājumus, kas radušies vilciena garantijas periodā, atbilstoši līguma prasībām novērsīs ritošā sastāva ražotājs.

SM rosināja valdību mainīt arī valsts budžeta finansējuma sadalījumu pa gadiem. Iepriekš paredzēto 4,7 miljonu eiro vietā 2020.gadā nav iztērēts nekas, 2021.gadam paredzēto finansējumu samazinās par 7,151 miljoniem eiro - līdz 7,902 miljoniem eiro, 2022.gada finansējumu atstās esošajā apmērā - 125,923 miljoni eiro, tāpat nemainīgu atstās arī 2023.gada finansējumu, kas noteikts 44,268 miljoni eiro.

Par 11,177 miljoniem eiro palielinās valsts budžeta finansējumu projekta izpildei 2024.gadā, kas sasniegs 40,689 miljonus eiro, bet 2025.gadam, kam iepriekš valsts finansējums nebija paredzēts, pēc tiks rezervēti 2,674 miljoni eiro.

Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" 2019.gada jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi.

Līgums paredz, ka pirmie vilcieni sāks kursēt 2022.gadā, bet visus vilcienus paredzēts piegādāt līdz 2023.gadam.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!