Foto: LETA

Veselības apdrošināšana atlīdzības pieteikumu ziņā ir visbiežāk izmantotais apdrošināšanas pakalpojums Latvijā. Apdrošināšanas sabiedrība "BALTA" ("PZU grupa") ik dienu izmaksā vairāk nekā 41 000 eiro par veselības apdrošināšanas pakalpojumiem, tostarp atlīdzinot ap 900 atlīdzību pieteikumu par personu iesniegtajiem čekiem, informē uzņēmumā.

Apdrošinātāju novērojumi liecina, ka Latvijas uzņēmumi arvien paplašina saviem darbiniekiem pieejamās veselības apdrošināšanas programmas. "BALTA" veiktajā aptaujā noskaidrots, ka, izvēloties darba devēju, teju 90% Latvijas iedzīvotāju ir svarīgi tas, vai darbiniekiem tiks nodrošināta veselības apdrošināšanas polise.

Latvijas apdrošināšanas tirgus dati liecina, ka veselības apdrošināšanas pieprasījums konstanti ir viens no stabili augošajiem apdrošināšanas pakalpojumiem Latvijā. Šis apdrošināšanas produkts pēdējā desmitgadē uzrāda pozitīvu izaugsmes līkni: 2020. gadā pieaugums bijis mērenāks – līdz 4%, bet tagad atkal ir atgriezies 8% līmenī.

“Novērojam, ka šogad cilvēki steidz izmantot pakalpojumus, kas iepriekšējā gadā līdz ar vairākiem ierobežojumiem medicīnas pakalpojumu saņemšanā tika iekavēti. Augstais pieprasījums cieši saistāms arī ar mūsdienās tik aktuālo tendenci – veselīgu dzīvesveidu. Mēdz teikt, ka nav labāka drauga par veselību: tā ir vislielākā vērtība, un šī apziņa, kura arī Latvijas sabiedrībā kļūst arvien dziļāka un spēcīgāka, izpaužas, cilvēkiem biežāk domājot par kvalitatīvu dzīvesveidu un ieviešot veselīgus paradumus ikdienā. Bet, ja radusies nepieciešamība tomēr saņemt veselības aprūpes pakalpojumus, veselības apdrošināšana ir labākais garants, kā risināt savlaicīgu un kvalitatīvu pakalpojumu saņemšanu, tāpēc cilvēku vēlme ar to nodrošināties ir dabiska un saprotama,” novērojumos dalās "BALTA" Personu produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja Sandra Pietkēviča.

Lai gan veselības apdrošināšana Latvijā vēl nav pilnībā visaptverošs pakalpojums, jo ne visi darba devēji pagaidām to piedāvā, "BALTA" pieredze liecina par kādu pozitīvu tendenci: sociāli atbildīgu uzņēmumu vidū veselības apdrošināšanas polise kļuvusi par pašsaprotamu ieguldījumu uzņēmuma ilgtspējā, turklāt darba devēji arvien biežāk izvēlas darbiniekiem iegādāties veselības apdrošināšanas programmas ar plašāku segumu.

“Šāda tendence apliecina, ka darba devēji izprot lomu, kāda darbinieku piesaistē un lojalitātes stiprināšanā ir labai veselības apdrošināšanas polisei. Aktuālākas kļūst tādas apdrošinātāja piedāvātās iespējas kā zobārstniecības pakalpojumu, ambulatorās rehabilitācijas, sporta nodarbību un vakcinācijas apmaksa, medikamentu iegāde u. c. Darbinieku veselības apdrošināšana ir mūsdienīgs veids, kā uzņēmumiem īstenot uzreiz divas būtiskas lietas: veicināt darbinieku veselības un dzīves kvalitāti un sekmēt sava biznesa konkurētspēju un ienākumus, jo tikai vesels darbinieks var būt produktīvs un efektīvs, un tas ir īpaši svarīgi šobrīd, Covid-19 izplatības laikā,” uzsver Pietkēviča.

Kā norāda "BALTA" eksperte, apdrošinātie darbinieki var ne tikai justies finansiāli drošāki lielu ārstēšanās izmaksu gadījumā, bet arī saņemt ikdienā nepieciešamos izmeklējumus un speciālistu konsultācijas, negaidot pierakstu garās rindās uz valsts apmaksātiem pakalpojumiem. “Veselības apdrošināšana veicina cilvēku savlaicīgu vēršanos pie ārstiem, ja gadījušās kādas veselības problēmas, līdz ar to tās var ātri novērst, lai darbinieks varētu pēc iespējas drīzāk atgriezties pie savu pienākumu pildīšanas,” skaidro Pietkēviča.

Saskaņā ar "BALTA" veikto aptauju, svarīgākais darba devēju piedāvātais labums ir tieši veselības apdrošināšana – tā uzskata 88% aptaujāto. Citi svarīgākie darba devēju nodrošinātie papildu bonusi, kurus ir norādījuši aptaujas respondenti, ir prēmiju un bonusu sistēma (35% respondentu), darba automašīna (25%), nelaimes gadījumu apdrošināšana (17%), bezmaksas autostāvvieta pie darbavietas (13%) un transporta izdevumu uz un no darbavietas segšana (11%).

Aptauju veicis "Norstat" 2021. gada oktobrī, aptaujājot 1011 Latvijas iedzīvotāju 18–74 gadu vecumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!