'Baltijas Aviācijas sistēmas' zaudē 90% 'Baltic Taxi' daļu Krājbankas kraha dēļ
Foto: F64

Lai arī SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) pērn vasarā pauda gatavību apmaksāt papildu emitētos 90% taksometru pakalpojuma sniedzēja SIA "Baltic Taxi" kapitāldaļu, kas ļautu palielināt BAS līdzdalību "zaļo takšu" firmā līdz 97%, Latvijas Krājbankas (Krājbankas) kraha un no tā izrietošo finanšu problēmu dēļ BAS nespēja apmaksāt papildu daļas un no to iegādes atteikusies, liecina Uzņēmumu reģistrā iesniegtie dokumenti.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Dokumenti liecina, ka pērn 2.augustā notikušajā SIA "Baltic Taxi" dalībnieku ārkārtas sapulcē nolemts palielināt "zaļo takšu" firmas pamatkapitālu un apstiprināti tā palielināšanas noteikumi. BAS apņēmās ieguldīt pamatkapitālā 90 000 latu līdz šā gada 2.janvārim. Tādejādi taksometru pakalpojumu sniedzējas apmaksātais pamatkapitāls palielinātos no 10 000 latu līdz 100 000 latu.

Apmaksājot palielināto pamatkapitālu, BAS ieguldījums kompānijā pieaugtu no 7000 latu līdz 97 000 latu (70% līdz 97%). Līdz ar to no 30% līdz 3% saruktu "Baltic Taxi" valdes locekļa un tūrisma biznesā strādājošā Jāņa Nagļa dalība "zaļo takšu" kompānijā, kuras pamatkapitālā uzņēmējs līdz šim ieguldījis 3000 latu.

Taču pērn decembra sākumā BAS valdes locekļi vēstulē "Baltic Taxi" valdei skaidro, ka BAS apzinās uzņemtās saistības attiecībā uz plāniem palielināt "zaļo takšu" kompānijas apmaksāto pamatkapitālu, bet BAS "ir spiesta atzīt, ka nespēs šīs saistības pildīt un noteiktajā termiņā vai arī pēc tā papildu daļu ieguldījumu sabiedrībā apmaksāt". No BAS rakstītā izriet, ka tai finansiālas problēmas radušās saistībā ar Krājbankas krahu.

BAS valdes locekļi vēstulē skaidro, ka pērn 30.novembrī saņēma Krājbankas paziņojumu par BAS debitoru parādu pārņemšanu valdījumā. Tāpat saņemta bankas vēstule ar pieprasījumu nekavējoties atmaksāt visus aizņēmumus un ar tiem saistītos procentus. "Iepriekš minētais nozīmē, ka BAS visus ieņēmumus ir spiests novirzīt aizņēmumu atmaksai un citiem mērķiem tie nav izmantojami," vēstulē atzīst BAS valdes locekļi.

BAS vēstulē norāda, ka saskaņā ar Komerclikumu tā atsakās no neapmaksātajām "Baltic Taxi" papildu daļām un piekrīt, ka šīs daļas pāriet "zaļo takšu" firmas īpašumā, kā to paredz Komerclikums. Vienlaikus BAS lūdz "Baltic Taxi" valdi nenoteikt jaunu termiņu papildu daļu apmaksai, kā to pieļauj Komerclikums, jo kompānijas rīcībā nebūs finanšu līdzekļu papildu daļu apmaksai.

Ņemot vērā, ka BAS bija vienīgais dalībnieks, kas bija parakstījās uz jaunās emisijas daļām un kas no to apmaksas atteicās, visas 90 000 jaunemitētās "Baltic Taxi" daļas pāriet sabiedrības īpašumā. Līdz ar to izdarīts attiecīgs ieraksts sabiedrības kapitāldaļu reģistrā – 90% ir reģistrēti uz "Baltic Taxi" vārda, 7% daļu pieder BAS, bet 3% - Naglim.

Tādejādi arī Uzņēmumu reģistrā ir veikti labojumi – apmaksātais kompānijas pamatkapitāls ir 10 000 nevis 100 000 latu.

"Zaļo takšu" firmas valdes locekļa Nagļa viedokli par plāniem attiecībā uz 90% "Baltic Taxi" kapitāldaļu portālam "Delfi" pagaidām neizdevās gūt, jo viņšuz telefona zvaniem neatbild.

Jau vēstīts, ka "Baltic Taxi" ar taksometru pakalpojumu sniegšanu nodarbojas kopš 2009.gada augusta. BAS kļuva par "Baltic Taxi" līdzīpašnieku 2010.gada martā, ieguldot naudu kompānijā un iegūstot 70% tās daļu. Tādējādi Nagļa dalība "zaļo takšu" firmā samazinājās no iepriekšējiem 100% līdz 30%. Nagļa dalība kompānijā mazinājās līdz 3% pēc tam, kad BAS pērn rudenī pauda gatavību palielināt savus ieguldījumus kompānijā un arī savu līdzdalību līdz 97%.

BAS līdz Krājbankas kraham bija lielākais privātais akcionārs nacionālajā aviokompānijā "airBaltic", kur tam piederēja aptuveni 47% lidsabiedrības akciju. Tās BAS bija ieķīlājusi Krājbankā, kura šo ķīlu pēc nonākšanas maksātspējas problēmās pārdeva valstij. Tādejādi BAS zaudēja savu ietekmi "airBaltic", taču tai saskaņā ar pērn oktobra sākumā panākto akcionāru vienošanos ir iespēja atgūt līdz 47% aviokompānijas akciju, ja tā lidsabiedrībā šomēnes ieguldīs vairākus miljonus latu. BAS ir paudis gatavību to darīt.

BAS pilnībā vai daļēji, tieši vai pastarpināti pieder vai piederēja vairāki ar "airBaltic" darbību saistīti uzņēmumi, ne tikai "Baltic Taxi". 50% BAS daļu pieder iepriekšējam lidsabiedrības prezidentam Bertoltam Flikam, bet pārējie 50% - ārzonas kompānijai. Tai par īpašnieku pērn rudenī, kad valsts prasīja atklāt patiesos BAS īpašniekus, pieteicās Krievijas investors Andrejs Rudeško. Taču, kā vēlāk jau pēc Latvijas Krājbankas kraha atzina bankas pastarpinātais īpašnieks, Krievijas izcelsmes baņķieris Vladimirs Antonovs, Rudeško lidsabiedrībā esot pārstāvējis viņa intereses.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.