Foto: LETA
Ieviešot Latvijā centralizēto ostu pārvaldi, no vienas puses būtu iespējams iegūt vispusīgu informāciju par lielākajās Latvijas ostās notiekošo, taču tas izslēgtu ostu konkurēšanu savā starpā, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda AS "Ventbunkers" pašreizējais uzņēmuma padomes priekšsēdis Olafs Berķis.

Pluss centralizētam pārvaldes variantam esot tas, ka cilvēkiem, kas no valsts puses nodarbotos ar ostu attīstību, būtu labākas iespējas gūt informāciju, kas notiek vienā vai otrā ostā, paņemt labāko pieredzi un nepieļaut sliktus gadījumus.

"No otras puses, gribam, vai nē, šīs ostas savstarpēji konkurē", uzsver Berķis, uzsvērdams, ka neapšaubāmi Rīga ir pārņēmusi lejamkravas no tām, kas potenciāli varēja nākt uz Ventspili. Savukārt Ventspils piesaista konteinerkravas.

Viņš skaidro, ka Ventspilī kādreiz bijuši divi pamatvirzieni - kālija sāls un lejamkravas. Savukārt Rīgā - ģenerālkravas un lielākais un vienīgais konteinerterminālis, bet Liepāja vispār ilgi bijusi slēgta osta, kur bāzējās zvejnieki un armijnieki.

Vienlaikus "tagad ostas savā starpā konkurē, tas ir neizbēgami un pat labi," secina Berķis.

Kā ziņots, par valsts pārstāvju nomaiņu ostu valdēs un nepieciešamajām reformām tiek diskutēts jau ilgāku laiku.

Lai apspriestu un konsultētos par ostu pārvaldības modeļa pilnveidošanu, nolemts izveidot augsta līmeņa politisko padomnieku grupu. Satiksmes ministrija patlaban izstrādā priekšlikumus ostu pārvaldības modeļa pilnveidošanai, kurus prezentētu padomnieku grupā kopējai diskusijai un apspriešanai pirms modeļa tālākas virzīšanas diskusijai Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomē un eventuālas lēmuma pieņemšanas valdībā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!