Foto: DELFI

Telekomunikāciju operators "Bite" nepiekrīt Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) viedoklim, ka "Speedtest" interneta ātruma mērījumu izmantošana reklāmās ir maldinoša komercprakse, tomēr, ņemot vērā uzņēmuma komunikācijas plānu un cienot PTAC, reklāma pakāpeniski tiks pārtraukta, informēja "Bites" pārstāve Anete Jansone.

""Speedtest" ir populārākais interneta ātruma noteikšanas rīks ne tikai Latvijā, bet arī pasaulē, un šo interneta rīku kā objektīvāko un ērtāko izmanto ne tikai patērētāji, bet arī pasaules vadošie elektronisko iekārtu ražotāji un valsts regulējošās iestādes," sacīja Jansone. "Piemēram, Eiropas Elektronisko sakaru regulatora iestāde BEREC, kas izveidota ar mērķi nodrošināt neatkarīgu un godīgu elektronisko sakaru tirgus regulēšanu Eiropas pilsoņiem, atzīst "Speedtest" par atbilstošu, godīgu un objektīvu rīku interneta ātruma noteikšanai."

"Arī vairākās Eiropas Savienības dalībvalstīs, piemēram, Lietuvā, Zviedrijā, Dānijā un Grieķijā, "Speedtest" risinājumi tiek valstiski atzīti un uz to pamata tiek balstīti valsts oficiālie mērījumi," piebilda "Bites" pārstāve.

Viņa vērsa uzmanību arī uz to, ka "Speedtest" veiktie mērījumi un apbalvojums ir piešķirti, izmantojot tikai vienas tehnoloģijas - jaunākās paaudzes 4G - mērījumus un tikai tādām iekārtām, kas to atbalsta.

"Balstoties uz to, "Bite" savā komercpraksē ir norādījusi, ka apbalvojums ir tikai attiecībā uz vienu tehnoloģiju - 4G un neattiecās uz citām. Tādējādi arī PTAC vēstulē norādītais attiecībā uz to, ka "Bite" izmantojusi tekstu "Latvijas ātrākais internets", neatbilst patiesībai, jo "Bite" sniedz tiešu un nepārprotamu norādi uz vienu konkrētu tehnoloģiju - 4G," uzsvēra Jansone.

Runājot PTAC minēto reklāmas kampaņu, Jansone norādīja, ka, ņemot vērā "Bites" komunikācijas plānu un cienot PTAC, tā pakāpeniski tiks pārtraukta.

Kā ziņots, PTAC un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) nākusi klajā ar aicinājumu Latvijas interneta pakalpojumu sniedzējus reklāmās neizmantot ar bezmaksas interneta ātruma mērījumu rīka "Speedtest" pamatotus paziņojumus.

Kā informēja PTAC pārstāvji, "Speedtest" mērīšanas rīks tiek piesaukts vairāku Latvijas interneta pakalpojumu sniedzēju reklāmās. Apgalvojumi reklāmas materiālos ir dažādi - ""Speedtest" apbalvojums. Latvijas ātrākais internets", "Ātrākais internets Latvijā - apstiprinājis "Speedtest.net"'', "Speedtest apbalvojums. Latvijas ātrākais 4G" un citi.

Šādu saukļu izmantošanu PTAC ir atzinis par maldinošu komercpraksi, kuras ietekmē vidusmēra patērētājs var pieņemt kādu lēmumu par pakalpojuma izvēli, kādu viņš citādi nebūtu pieņēmis.

Apgalvojumus, kas pamatoti ar "Speedtest" mērīšanas rīku, piemēram, "Speedtest apbalvojums. Latvijas ātrākais 4G", patērētāji var uztvert kā vispāratzītu un uz visiem attiecināmu informāciju. Patērētājs var uzskatīt, ka interneta pakalpojumu sniedzējs saviem lietotājiem nodrošina ātrāko mobilo internetu salīdzinājumā ar citu pakalpojumu sniedzēju iespējām. Tādējādi var tikt pieņemti lēmumi par darījumu, kas citādi netiktu veikts.

PTAC norāda, ka "Speedtest" interneta mērīšanas rīka izmantošana tādas komercprakses īstenošanā, kuras gaitā patērētāji tiek informēti par uzņēmuma sniegtā interneta pieslēguma priekšrocībām un kvalitāti, nav pieļaujama.

Kā ziņots, aprīlī telekomunikāciju operators "Baltcom" ziņoja, ka starptautiskais interneta mērījumu uzņēmums "Ookla", kas uztur "Speedtest" rīku, atzinis "Baltcom" par ātrākā interneta pakalpojuma sniedzēju Latvijā.

Iepriekš, janvārī, telekomunikāciju operators "Bite" ziņoja, ka "Ookla" atzinis "Bite" 4G mobilo tīklu par ātrāko Latvijā.

Abi uzņēmumi izvērsa reklāmas kampaņu, kurā tika izmantota šī atzinība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!