Biznesa pakalpojumu nozarē auguši procesu automatizācijas tempi
Foto: Pixabay

2020. gada sākumā Latvijā bāzētie starptautisko biznesa pakalpojumu centri bija automatizējuši un robotizējuši 10% no saviem procesiem, un tie prognozēja, ka turpmāko trīs gadu periodā tiks automatizēti 25% no apkalpotajiem procesiem. Realitātē šo rezultātu nozarei izdevies sasniegt viena gada laikā, apliecina “ABSL Latvia” veiktā pētījuma dati.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Turklāt 2021. gada sākumā veiktās aptaujas dati norāda uz to, ka līdz 2024. gadam nozare plāno automatizēt un robotizēt vidēji 43% no šobrīd apkalpotajiem biznesa procesiem globālā līmenī.

Straujš digitālās transformācijas kāpums starptautisko biznesa pakalpojumu centru ("SBPC") nozarē saistāms ar kopējo tehnoloģiju pieaugošo lomu globāla mēroga uzņēmumos, kā nepieciešamību uzlabot uzņēmumu darbības efektivitātes rādītājus. Vidēji 80% no nozares uzņēmumiem Latvijā aktīvi izmanto pieejamos procesu automatizācijas un robotizācijas risinājumus vai sekmīgi ir izveidojuši paši savas procesu automatizācijas komandas.

Pēc asociācijas veiktās aptaujas datiem, 2021. gadā puse no uzņēmumiem nepieciešamību arvien vairāk izmantot automatizācijas un robotizācijas risinājumus sasaista ar iespējām būtiski samazināt izmaksas. Trešdaļa aptaujāto uzņēmumu atzīst, ka tas ievērojami paātrina procesa izpildes ātrumu, savukārt ceturtdaļa aptaujāto uzņēmumu vērtē, ka šādu tehnoloģiju ieviešana procesu izpildē ievērojami palīdz uzlabot izpildītā darba kvalitāti.

"Sabiedrībā joprojām valda stereotips, ka tehnoloģijas aizstās cilvēku darbu, tomēr SBPC nozarē šī šķietamā likumsakarība darbojas pretējā virzienā. Procesu automatizācijas un robotizācijas risinājumi sniedz iespēju iesaistīt tehnoloģijas, programmēšanas algoritmus, lai izpildītu zemas pievienotās vērības, vienveidīgas, atkārtotas darbības. Tā vietā, lai nodotos darbinieku atlaišanai, lielākā daļa nozares uzņēmumu iegulda darbinieku apmācībās un uztic tiem daudz sarežģītākas pakāpes uzdevumu izpildi, kas veicina arī darbinieku kopējo apmierinātības līmeni, jo ikdienas darbs ir daudz interesantāks, atbildīgāks un nereti arī labāk apmaksāts. Vērts atzīmēt, ka pandēmijas radītie apstākļi, kas strauji kāpinājuši automatizācijas un robotikas risinājumu ieviešanu SBPC, ļāvuši arī uzņēmumiem pārņemt izpildei augstākas pievienotās vērtības funkcijas, kas paver jaunas iespējas šīm ārvalstu struktūrvienībām Latvijā sekmēt to lomu, nozīmi un ietekmi globālā organizācijā. Tā ir iespēja kļūt par ekselences centriem, no kuriem tiek sniegtas konsultācijas, lai pieņemtu augstākā līmeņa stratēģiskos lēmumus par globāla uzņēmuma darbību ikdienā," atzīst "ABSL Latvia" izpilddirektore Monta Geidāne.

"ABSL Latvia" ir starptautisko biznesa pakalpojumu nozares asociācija Latvijā, apvienojot ārvalstu kapitāla un globāla mēroga uzņēmumus, kas atvēruši savas struktūrvienības Latvijā – dalīto pakalpojumu centrus, biznesa procesu vai IT ārpakalpojumu sniedzējus. Tie ir uzņēmumi, kas pamatā nodrošina biznesa atbalsta pakalpojumus grupas uzņēmumiem vai juridiski nesaistītiem uzņēmumiem ārvalstīs, izmantojot Latvijas darbaspēka resursus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.