Foto: LETA
Tā kā tiek prognozēta Latvijas ekonomikas izaugsmes sabremzēšanās, tas, protams, skars arī apdrošināšanu. Tomēr kopumā turpināsies mērena nozares izaugsme, kas apsteigs Latvijas ekonomikas vidējo pieaugumu, kas tiek prognozēts 2,8% apmērā, portālam "Delfi" norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Šogad nozare ir augusi par 8% un sagaidāms, ka šāds temps varētu turpināties arī tuvākajos gados, prognozē apdrošinātāji.

"Cerams, ka dzīvības apdrošināšanas nozare turpinās atgūties un augt pēc negatīvās nodokļu reformas ietekmes. Izaugsmes iespējas ir arī otrā "cilvēku" apdrošināšanas veidā – veselības apdrošināšanā, sagaidāms, ka šie veidi augs straujāk nekā risku apdrošināšana. Turpināsies tehniskais progress, informācijas sistēmu pilnveide un informācijas apmaiņa ar valsts institūcijām, attālināto un e-pakalpojumu attīstība," sacīja Abāšins.

Viņš norāda, ka apdrošinātāji sagaida, ka nākamgad beidzot tiks nodrošināta arī apdrošinātāju apmaksāto recepšu izrakstīšana e-veselības sistēmā, jo šobrīd tās jāizraksta vēl papīra formā.

Tāpat nākamgad beidzot būšot skaidrība par "Brexit" un tā ietekmi uz pārvietošanos un ar to saistītajiem apdrošināšanas veidiem.

Izmaiņas ar nozari saistītajā likumdošanā

• 2020. gadā sagaidāmi būvniecības likuma un attiecīgo MK noteikumu grozījumi, adekvāta būvniecības modeļa pieņemšana, kā arī izmaiņas būvniecības nozares civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā.

• No 2020. gada 1. janvāra stāsies spēkā Ugunsdrošības noteikumu prasības, kas paredz obligātu dūmu detektoru uzstādīšanu dzīvojamās mājās, lai glābtu cilvēku dzīvības, kā arī obligātu privātmāju nodrošināšanu ar ugunsdzēsības aparātu.

• No 2020. gada 1. janvāra stāsies spēkā grozījumi Valsts fondēto pensiju likumā, kas paredz tiesības atstāt mantojumā savu pensiju 2.līmenī uzkrāto kapitālu vai pievienot citas personas pensiju 2. līmeņa kapitālam pirms aiziešanas pensijā. Līdz šim pensiju 2. līmenī uzkrāto kapitālu varēja atstāt mantojumā tikai pēc aiziešanas pensijā, izvēloties to saņemt caur mūža pensijas polisi.

• Turpināsies diskusija par moderno pārvietošanās līdzekļu, kā elektriskie skrejriteņi u.c., apdrošināšanu.

• Iespējamas izmaiņas vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas un profesionālās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas regulējumā, piemēram, jaunu veidu ieviešana, limitu izmaiņas (nekustamā īpašuma starpniekiem, revidentiem, farmaceitiem, ārpakalpojuma grāmatvežiem, maksātnespējas administratoriem, apsardzei u.c.).

• Iespējamas izmaiņas OCTA normatīvajos aktos gan saistībā ar Garantijas fonda finansēšanu, gan ES tiesas spriedumu par to, ko nozīmē transporta līdzekļa lietošana, ieviešanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!