Veicot Brīvības ielas "dubliera" jeb autoceļa "Via Baltica" ziemeļu ievada Rīgā iespējamības pētījumu, secināts, ka tā izveide ir ekonomiski un tehnoloģiski pamatota, trešdien žurnālistus informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) projektu vadītājs Juris Tauriņš.
Šo ceļu kā "slēgto" plānots veidot no Jaunciema gatves līdz Vairogu ielai.

Tauriņš informēja, ka šā gada beigās vai nākamā gada sākumā varētu notikt projekta publiskā apspriešana, ko organizēs Rīgas dome. Ja iecere tiks atbalstīta, plānots izstrādāt būvprojektu un investīciju pieteikumu 2012.gadam.

Pēc LVC pārstāvja stāstītā, pētījums par "Via Baltica" ievada Rīgā izveidi bija nepieciešams, lai varētu lemt par Baltezera apvedceļa būvniecību. Pašreiz ir iespējami divi tā būvniecības varianti.

LVC valdes priekšsēdētājs Tālis Straume iepriekš informēja, ka viss "Via Baltica" ievada posms būs aptuveni septiņus kilometrus garš, savukārt izmaksas varētu sasniegt 50 miljonus latu. Finansējumu ceļa būvniecībai plānots piesaistīt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda.

"Slēgtie" ceļi ir noslēgti ar reljefa īpatnībām, nožogojumiem, uz tiem nevar uzskriet dzīvnieki, nevar pārvietoties gājēji un velosipēdisti. Brīvības ielas dublierim varētu būt tikai dažas piekļuves vietas.

Rīgā no Brīvības ielas "dubliera" varētu būt pieejams ieplānotais Ziemeļu šķērsojums un Austrumu maģistrāle.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!