Foto: LETA
Rīgas Brīvostas pārvalde kādam privātuzņēmējam netieši uzdāvinājusi noliktavas vairāk nekā miljona eiro vērtībā, svētdien ziņo LTV raidījums "de facto". Proti, brīvosta uzņēmumam "KS Terminal" uzbūvēja atklāta tipa noliktavu Krievu salā, lai gan no šīs izšķērdības, visticamāk, varēja izvairīties.

Raidījums noskaidrojis, ka laikā, kad Krievu salas projekta realizācija jau ritēja pilnā sparā, projekta attīstītājs "KS Terminal" vēl tikai saņēma būvatļauju, lai tur izbūvētu savas noliktavas. Vēlāk it kā pēkšņi atklājās, ka "KS Terminal" iekārtotās platības tomēr būs nepieciešamas pašai ostai. ,,Lai projektu uzsāktu, Rīgas Brīvostas pārvalde lūdza stividoru atbrīvot šo teritoriju apmēram 11 hektāru platībā, šim stividoram kompensēja teritoriju, ierādot citu analoģisku vietu," skaidro Rīgas Brīvostas pārvaldes Krievu salas projekta vadītāja Sanita Kaire.

"Vispirms tiek izsniegta atļauja būvdarbiem Rīgas Brīvostas pārvaldei attiecībā uz šo Krievu salas projektu, bet pēc pāris gadiem komersantam arī tiek izsniegta būvatļauja par to, ka viņš var veikt šāda veida būvniecību tajā pašā teritorijā, kur ir paredzēts Krievu salas projekts," norāda Valsts kontroliere Elita Krūmiņa. Viņasprāt, "šie bija absolūti nepamatoti un nevajadzīgi izdevumi, kuriem nebija jābūt."

Rīgas Brīvostas pārvalde, visticamāk, jau tobrīd zināja, ka "KS Terminal" rīcībā esošā zeme būs nepieciešama ostai. Tomēr 2010. gadā Brīvosta saskaņoja "KS Terminal" iesniegto tehnisko projektu. Apliecinājuma dokumentu parakstījis Rīgas Brīvostas pārvaldnieka Leonīda Loginova vietnieks Aigars Pečaks. Pečaks uz "de facto" zvaniem nav atbildējis, bet Loginovs teicies esam ārpus valsts.

Savukārt "KS Terminal" valdes priekšsēdētājs Ēriks Cešeiko notikušo komentēt vairs nevēloties.

Pirms četriem gadiem "KS Terminal" no Pārvaldes pieprasīja kompensāciju nepilna miljona latu apmērā. Brīvosta nolēma par pašu līdzekļiem izveidot jaunas atklāta tipa noliktavas. Tomēr būvdarbu gaitā izmaksas palielinājās. Ar vienu un to pašu būvnieku slēgtie līgumi esot bijuši par vienādu vai līdzīgu pakalpojumu saņemšanu. Vēlāk izrādījās, ka Brīvosta iztērējusi vairāk nekā "KS Terminal" savulaik pieprasīja kompensēt. ,,Rezultātā tie izdevumi, kas bija Rīgas Brīvostas pārvaldei, lai uzbūvētu šo noliktavu, tomēr bija lielāki nekā šis komersants pieprasīja. Precīzi par 23 tūkstošiem lielāki," aprēķinājusi Krūmiņa.

Rīgas Brīvostas pārvaldes valdes loceklis, satiksmes ministra padomnieks Artis Stucka gan uzskata, ka šo tēriņu saukšana par izšķērdību ir pārspīlēta.

Valsts kontroles ieskatā kopumā nelietderīgi un prettiesiski iztērēti vairāk nekā 3,8 miljoni eiro. Papildu noliktavas pārvietošanas kompensēšanai, nauda tērēta dažādiem ārpakalpojumiem un neparedzētiem izdevumiem būvniecības laikā.

Kā liecina "Lursoft" datu bāze, "KS Terminal" īpašnieki ir ārzonās reģistrēti uzņēmumi "Quatromax Limited" un "Naakesh Holdings".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!