Foto: Publicitātes foto

Spānijas kompānijas "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), kura uzvarēja pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) izsludinātajā konkursā par jaunu vilcienu piegādi, savas vizītes ietvaros šonedēļ Latvijā vēlas tikties ar finanšu un satiksmes ministriem, pirmdien ziņoja Latvijas Televīzijas raidījums "Panorāma".

CAF pārstāvji Latvijā paredzējuši ierasties trešdien, 16.maijā.

Raidījums vēstīja, ka CAF pārstāvji pagaidām komentārus nav snieguši, tomēr, ierodoties Latvijā, Spānijas pārstāvji plāno un grib tikties ar finanšu ministru Andri Vilku un satiksmes ministru Aivi Roni. Tomēr, kā "Panorāmu" informēja Finanšu ministrijā, CAF pārstāvji to nav uzrunājuši, un Vilkam nav paredzēta tikšanās ar spāņu uzņēmuma pārstāvjiem.

Par CAF pārstāvju vizīti nebija informēts arī Ronis, raidījumam norādot, ka tikšanās nav plānota.

Taču satiksmes ministrs "Panorāmai" atzīmēja, ka PV, Finanšu un Satiksmes ministriju pārstāvju vizīte Briselē, lai Eiropas Komisijas pārstāvjiem skaidrotu noslēgtā līguma detaļas, varētu notikt jau tuvākajās dienās. Ministrs raidījumam arī norādīja, ka pēdējā laika notikumi, kas saistīti ar noslēgto līgumu, ir dažādu ekspertu atšķirīgu viedokļu un minējumu paušana, un atzina, ka parakstītais līgums pēc būtības atbilst sākotnējam konkursa nolikumam.

"Panorāma" pirmdien arī ziņoja, ka pēc tās rīcībā esošās informācijas, ceturtdien, 17.maijā, Spānijas vēstniecībā paredzēta pieņemšana, par godu CAF uzvarai vērienīgajā konkursā.

Jau vēstīts, ka FM, izvērtējot noslēgto līgumu, ir secinājusi, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Tostarp FM Komunikācijas nodaļas vadītājs Aleksis Jarockis informēja, ka FM kā ES fondu vadošā iestāde, izvērtējot noslēgtā līguma atbilstību iepirkuma nolikumā pievienotajam līguma projektam, secinājusi, ka PV faktiski nav ievērojis ne tikai FM, Satiksmes ministrijas un Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) iepriekš oficiāli izteiktos iebildumus, lai nepieļautu būtisku izmaiņu veikšanu līguma grozāmajos un, būtiskākais, negrozāmajos punktos, bet arī nav ņēmis vērā valdības iepriekš paustos norādījumus.

Jarockis piebilda, ka arī Eiropas Komisija ir paudusi līdzīgu viedokli PV, ka plānotie līguma grozījumi satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību jauna iepirkuma konkursa veikšanai.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!