Foto: DELFI

Ceļu būvniecības nozaresgGada balvu šogad abās kategorijās - par ceļu seguma atjaunošanu un pastiprināšanu, kā arī par paplašinātiem ceļu būvdarbiem - saņēma SIA "Binders".

Ceļu būvnieks balvu saņēma par Ainažu šosejas un posma Valka-Rūjiena būvdarbiem. "Binders" pārstāvji uzsvēra, ka Latvijas ceļi vairs būtiski neatšķiras no kaimiņvalstu ceļiem un kvalitātes ziņā tie drīz tiks apsteigti.

Arī tautas autovadītāju balvu saņēma "Binders", bet šoreiz par ceļa posmu Rīga-Sigulda.

Kā ziņots, balvas saņem būvnieki, kas veikuši būvdarbus valsts ceļu objektos, kur darbi tika pabeigti pērn.

Gada balvas ceļu būvniecībā šogad pasniegtas sesto reizi. Žūrija vērtēja desmit ceļu būvobjektus, kuri tika pabeigti pērn un tika atlasīti pēc darbu apjoma un izpildes kvalitātes kritērijiem. Visus objektus žūrija apsekoja dabā, vērtējot asfalta seguma kvalitāti - līdzenumu, viendabīgumu, šuves, kā arī inženiertehniskās būves, nomales un nogāzes, satiksmes organizācijas aprīkojumu un ūdens novades sistēmas.

Šogad žūrijas darbā piedalījās ceļu un tiltu būvinženieris, bijušais SIA "8CBR" galvenais inženieris Juris Anitens, inženieris mehāniķis, bijušais VAS "Latvijas Valsts ceļi" projektu vadītājs Uldis Birzleja, ceļu būvinženieris, Transportbūvju inženieru asociācijas valdes loceklis, SIA "E. Daniševska birojs" valdes loceklis Elmārs Daniševskis, ceļu un tiltu būvinženieris, Igaunijas ceļu administrācijas Rietumu reģiona galvenais speciālists Heiti Pops, Lietuvas ceļu administrācijas projektu ieviešanas un tehniskās uzraudzības daļas vadītājs Eduards Grinavecks un Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes dekāns profesors Juris Smirnovs.

Gada balvas ceļu būvniecībā tiks pasniegtas piecās kategorijās – par mūža ieguldījumu nozares darbā, perspektīvākajam būvdarbu vadītājam, autobraucēju balva, balvas par labāko būvdarbu veikumu, veicot ceļu seguma atjaunošanu un pastiprināšanu un veicot paplašinātus būvdarbus.

2015.gadā darbi veikti 1187 kilometru garumā. Melnā seguma atjaunošana vai pārbūve veikta 587 kilometru garā posmā, virsmas apstrāde - 93,6 kilometru, bet divkārtu virsmas apstrāde – 31 kilometra posmā.

Autoceļu kompetences centra Ceļu laboratorijā pērn veikti 21 886 kvalitātes pārbaudes testi un parametru mērījumi ceļu tīkla 7288 kilometros.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!